728 x 90

نیوزیلند هشت فرد و نهاد رژیم ایران را مورد تحریم قرار داد

تحریمهای جدید نیوزیلند علیه رژیم ایران
تحریمهای جدید نیوزیلند علیه رژیم ایران

به گزارش آناتولی روز چهارشنبه ۲۶بهمن نیوزیلند، تحریم‌های جدیدی علیه هشت فرد و نهاد رژیم ایران به‌دلیل عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه و کسانی که مسئول واکنش خشونت‌آمیز به اعتراضات اخیر در ایران هستند، اعلام کرد.

در بیانیه "نانایا ماهوتا"وزیر امور خارجه نیوزیلند اشاره شده است، تحریم‌های جدید در مورد شهروندان و سازمانهایی که به‌گفته ولینگتون در عرضه "ادعایی" هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه دست داشته، و هم‌چنین بر کسانی که "مسئول سرکوب اعتراضات پاییز گذشته در ایران بوده‌اند"، وضع می‌شوند.

ماهوت اشاره کرد: "برای تحت فشار قرار دادن ، هشت شهروند و نهاد ایرانی را تحریم می‌کنیم، زیرا تولید و عرضه سازمان‌یافته هواپیماهای بدون سرنشین، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند."

وزیر امور خارجه نیوزیلند در ادامه تصریح کرد: "در فهرست تحریم‌های جدید، رؤسای شرکت‌های مرتبط با توسعه و تولید تسلیحات و هم‌چنین محمد علوی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران حضور دارند".

علاوه بر این، ماهوتا گفت که نیوزلند تحریم‌های بیشتری را علیه شهروندان ایرانی "مسئول نقض حقوق‌بشر در اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی"، اعمال خواهد کرد.

ماهوت گفت: "ما فهرست افراد مورد تحریم را گسترش داده‌ایم که شامل اعضای دستگاه قضایی ایران، هم‌چنین مقامات انتظامی و اعضای سپاه پاسداران  می‌شود".

قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها به‌معنای مسدود کردن دارایی‌ها در نیوزیلند، محدود کردن ورود و ترانزیت از طریق این کشور و هم‌چنین ممنوعیت شهروندان یا شرکت‌های نیوزیلندی از تجارت با متهمان آن است. در حال حاضر نیوزلند ۴۴شهروند ایرانی و پنج شرکت را تحریم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb1c5cad-61af-4373-b5c4-76d7408cfaec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات