728 x 90

نیوزویک: ابراهیم رئیسی یک هیولاست، ورود وی به آمریکا نابخشودنی است

ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷
ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷

نیوزویک روز ۳۱شهریور در مطلبی بقلم سناتور تد کروز عضو سنای آمریکا از ایالت تگزاس و کلودیا تنی عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از ایالت نیویورک نوشت: رئیسی، رئیس‌جمهوری رژیم ایران که توسط علی خامنه‌ای دست چین شده است، این هفته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد. ابراهیم رئیسی یک هیولاست. ورود وی به آمریکا نابخشودنی است

رئیسی هرگز نباید اجازه ورود به کشور ما را می‌داشت. کنگره آمریکا رئیس‌جمهور آمریکا را از اعطای ویزای ورود به سازمان ملل به رهبرانی که مرتکب فعالیت‌های تروریستی، از جمله تهدید به ترور، و خطری برای امنیت ملی ما هستند، منع کرده است.

ایالات متحده میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک است. ما همیشه این حق مستقل را حفظ کرده‌ایم که از ورود هر فردی که تهدیدی محسوب می‌شوند جلوگیری کنیم. دولت بایدن باید از این حق استفاده می‌کرد و از دادن ویزا به رئیسی به‌دلیل فعالیت‌های تروریستی خودداری می‌کرد. در عوض، دولت بایدن با نادیده گرفتن امور به او اجازه ورود داد...

متأسفانه رئیسی اینجاست. و در مدتی که در ایالات متحده است، به‌طور قابل پیش‌بینی از این فرصت برای تبلیغات استفاده کرده است. هنگامی که عوامل رژیم مانند رئیسی از غرب بازدید می‌کنند، هدف اصلی آنها پنهان کردن وحشیگری و جنایات جمهوری اسلامی و حمله به ایالات متحده است. خبرنگاران در رسانه‌های جریان اصلی و تعداد بسیار زیادی در اتاق های فکر این تبلیغات را تقویت می‌کنند.

به‌عنوان مثال، برنامه ۶۰دقیقه [تلویزیون سی.بی.اس آمریکا] اخیراً مصاحبه‌یی با رئیسی پخش کرد. مصاحبه‌گر سی‌بی‌اس با ملایمت به درخواست تهران روسری سر کرد. این کار در زمانی صورت گرفت که مخالفان شجاع در واکنش به‌قتل مهسا امینی ۲۲ساله توسط رژیم به‌دلیل نداشتن روسری، در خیابان‌ها راهپیمایی کردند. در حالی که رئیسی نظرات شرم‌آور، از جمله این‌که آیا هولوکاست اتفاق افتاده است یا نه، مجری برنامه صرفاً [مقابل او نشسته بود]. این کاملاً شرم‌آور بود.

هیچ مقداری از سفیدسازی نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که رئیسی یک فرد نفرت‌انگیز منحصر به‌فرد است. یک قاتل کشتار جمعی و یک تروریست. «قصاب تهران».

رئیسی در سال۱۹۸۸ یکی از اعضای کمیسیون مرگ جمهوری اسلامی بود، دادگاهی نمایشی که به‌دنبال شناسایی و حذف مخالفان سیاسی در روزهای اولیه جمهوری اسلامی بود. محاکمه‌ها ساختگی بود و اعدامها اغلب در عرض چند روز یا چند هفته انجام می‌شد.

رئیسی در ادامه دادستان و در نهایت به ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی برگزیده شد. تحت هدایت او، ایران نوجوانان را اعدام کرد، بشکل جریان‌وار از شکنجه استفاده کرد، وکلای حقوق‌بشر را هدف قرار داد، و تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز را به طرز وحشیانه‌ای سرکوب کرد. رئیسی در سال۲۰۰۹ و اخیراً در سال۲۰۱۹، زمانی که رژیم به طرز وحشیانه‌ای ۱۵۰۰نفر را به‌قتل رساند، بر سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات نظارت داشت. سپس خامنه‌ای او را برای ریاست‌جمهوری دست چین کرد.

زمانی که رژیمهای سرکش شهروندان آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، باید عواقبی در پی داشته باشد.

رئیسی هیولایی است که ورودش به آمریکا کاملاً غیرقابل توجیه و نابخشودنی است. از آنجایی که جمهوری اسلامی فعالانه برای کشتن شهروندان آمریکایی در خاک خودمان نقشه می‌کشد، بدیهی است که رئیس‌جمهور این کشور هرگز نباید اجازه می‌داشت آزادانه در خیابانهای نیویورک قدم بزند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/635a29f9-b84c-4d4a-b0b8-a029c7c8cd63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات