728 x 90

ای.بی‌.سی نیوز: یک مقام رسمی آمریکا گفت ارزیابی جدید، مستقیماًً سپاه پاسداران را مقصر حمله می داند

پاتریک شاناهان و مایک پمپئو
پاتریک شاناهان و مایک پمپئو

ای.بی‌.سی نیوز گزارش داد: یک مقام رسمی آمریکا گفت، اطلاعات آمریکا اکنون معتقد است رژیم ایران در پشت حمله علیه نفتکشها در ساحل امارات متحده عربی قرار داشته است.ارزیابی جدید، مستقیماًً سپاه پاسداران را مقصر می‌داند.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت: جابه‌جایی ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه بازدارندگی مؤثری علیه رژیم ایران داشته و این رژیم را مجبور به ارزیابی مجدد و معلق گذاشتن حملات احتمالی علیه آمریکاییان در خاورمیانه ساخته است. این بدان معنی نیست که تهدیدات که پیش از این شناسایی شده‌اند از بین رفته‌اند».

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: حمله خرابکارانه علیه کشتی‌های اماراتی "درست ساعتهایی بعد از آن که رسانه‌های ایرانی و لبنانی گزارشات غلطی از انفجار نزدیک بندر امارات دادند." اتفاق افتاد.

وزارت‌خارجه امارات متحده عربی روز یکشنبه ۲۲اردیبهشت۹۸ با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: ۴کشتی تجاری در نزدیکی آبهای این کشور هدف یک عملیات خرابکارانه قرار گرفتند. این واقعه تلفات جانی در بر نداشته است.

وزارت‌خارجه امارات در بیانیه خود افزود: جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را برعهده بگیرد. دولت امارات تأکید کرد عملیات مخرب، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ یک مقام آمریکا به شرط ناشناس ماندن گفت ارزیابی اولیه یک تیم نظامی آمریکایی این است که رژیم ایران و یا نیروهای مزدور مورد حمایت این رژیم از مواد منفجره برای ایجاد سوراخهای بزرگ در چهار کشتی لنگر گرفته در ساحل امارات متحده استفاده کرده‌اند.

این مقام می‌گوید هر نفتکش دارای شکافی در حد یک و نیم الی سه متر در نزدیکی سطح آب یا زیر سطح آب هستند. این تیم نظامی آمریکا ارزیابی می‌کند که سوراخها به‌وسیله مواد انفجاری ایجاد شده‌اند.

آسوشیتدپرس افزود: امارات متحده خواهان کمک آمریکا در تحقیقات این خرابکاری شده است، مقامهای خلیج‌فارس این رخداد را یک خرابکاری توصیف کرده‌اند.

ایالات متحده به کشتی‌ها هشدار داد «رژیم ایران یا نیروهای مزدورش»‌ ممکن است جریان کشتیرانی در این منطقه را هدف قرار دهند و آمریکا اقدام به وارد کردن کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی به این منطقه کرده است.

 

تلویزیون سی.بی.اس: تحقیق‌گران آمریکایی مشخص کردند ایران یا گروه‌های مورد حمایتش در پشت حملات علیه چهار کشتی بوده‌اند.

شبکه سی.بی.اس آمریکا گفت: « سی.بی.اس نیوز مطلع شده است که تحقیق‌گران آمریکایی مشخص کردند که رژیم ایران یا گروه‌های مورد حمایت این رژیم پشت حملات علیه چهار کشتی متعلق به متحدان آمریکا در سواحل امارات متحده بوده‌اند...»

 

روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت۹۸ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پرزیدنت ترامپ به رژیم ایران هشدار داد و گفت اگر تهران هر کاری از قبیل حملات انجام بدهد به‌شدت زیان خواهد دید.
خبرنگاران روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر مجارستان در کاخ سفید از دونالد ترامپ  راجع به نفتکش های سعودی و یک کشتی با پرچم نروژ سوال کردند که به‌گفته مقامات خلیج در یک عمل خرابکارانه در سواحل امارات خسارت دیده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: وقتی از دونالد ترامپ راجع به خرابکاری پرسیده شد وی پاسخ داد «اگر چیزی پیش بیاید مشکل بدی برای ایران خواهد بود».

دونالد ترامپ درباره رژیم آخوندی به خبرنگاران گفت: در حال رصد کردن اوضاع است، رژیم ایران خطا کند اشتباه بزرگی خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e13b20d-c6a1-4e93-8829-1514f57037e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات