728 x 90

نگرانی وزرای خارجه جی۷ از گسترش بحران و خطر جنگ در منطقه

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

به گزارش رویترز وزرای خارجه جی هفت از همه طرف‌های درگیر در جنگ خاورمیانه خواستند از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید تنش شود اجتناب کنند. وزیر خارجه ایتالیا روز یکشنبه این خواسته را مطرح کرد. وی در یک کنفرانس ویدئویی گفت: نگرانی شدید خود را در مورد رویدادهای اخیر که می‌تواند به گسترش بحرانی دامنه‌دار از لبنان آغاز شود، ابراز می‌کند.

نتانیاهو در جلسه هیأت دولت گفت: دولت اسراییل درگیر جنگی طولانی علیه محور شرارت رژیم ایران است. ما با قدرت به همه بازوهای آن ضربه می‌زنیم. ما برای هر سناریویی - هم دفاع و هم تهاجم - آماده هستیم. من به دشمنان‌مان تأکید می‌کنم: ما به هر تجاوزی از هر عرصه‌یی که باشد، پاسخ خواهیم داد و بهای سنگینی خواهیم گرفت.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: مقام‌های اسراییلی عصر روز یکشنبه اعلام کردند حمله به اسراییل از چند جبهه به‌زودی انتظار می‌رود. اسراییل برای حمله احتمالی رژیم ایران و شبه‌نظامیان منطقه‌یی در تلافی ترور مقامات حزب‌الله و حماس آماده می‌شود، زیرا آمریکا در حالی که برای توافق آتش‌بس در غزه فشار می‌آورد، نیروهای کمکی دفاعی ارسال می‌کند.

اورشلیم پست نوشت: سرویس اطلاعات ملی یونان و سایر مقام‌های ضدتروریسم توسط سرویس‌های امنیتی خارجی هشدار داده بودند رژیم ایران یا تروریست‌های مورد حمایت این رژیم ممکن است سعی کنند منافع اسراییل را در این کشور هدف قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/982da984-0f76-45a0-a6bb-1585406b89d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات