728 x 90

نگرانی رژیم آخوندی از عواقب قطعنامه شورای حکام

نگرانی رژیم آخوندی از عواقب قطعنامه شورای حکام
نگرانی رژیم آخوندی از عواقب قطعنامه شورای حکام

جهانبخش ایزدی، عضو پیشین دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نسبت به قطعنامه شورای حکام (روزنامه همدلی یکشنبه ۱تیر) ابراز نگرانی کرد و گفت:

«پیآمد حقوقی این قطعنامه، اولاً اضافه شدن یک قطعنامه جدید به زنجیره قطعنامه‌ها علیه ایران است.

ثانیا مراکز جدیدی برای بازرسی اضافه شده‌اند. این امر، بستر لازم را فراهم می‌کند که اگر نظام بار دیگر با آژانس همکاری نکرد، پرونده احتمالاً برای مرحله بعد به شورای امنیت برود. پیآمد تبلیغاتی و سیاسی‌اش این است که آمریکا از این به بعد راحت‌تر می‌تواند مطالباتش علیه نظام را پیش ببرد.»

برایان هوک، نماینده آمریکا نیز پس از تصویب این قطعنامه گفت: رژیم ایران تنها یک انتخاب دارد و آن این‌که باید به سوال‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و نیاز‌های قانونی آن را برای دسترسی محقق سازد.
او تاکید کرد که رژیم ایران باید به بازرسان اجازه دهد تا آزادانه به بررسی بپردازند نه این‌که با سنگ‌ اندازی و فریب، مسیر را تغییر دهد.

هوک همچنین اظهار کرد: اگر رژیم ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد، باید به بازرسان این آژانس اجازه بازرسی بدهد، چون ایران مطابق پیمان منع گسترش سلاح اتمی بر انجام این بازرسی‌ها تعهد داده است. هوک ادامه داده است که تداوم ممنوعیت دسترسی بازرسان به سایت‌های مد نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انزوای بیشتر دیپلماتیک رژیم ایران را در پی خواهد داشت.


گرهارت کانتزل، نماینده آلمان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در این نشست، گفت، ممانعت رژیم ایران از دسترسی به دو مکان، آن هم بر خلاف پیام بسیار روشن شورای حکام در نشست قبلی، به چالشی جدید برای آژانس تبدیل شده است. او در ادامه و در دفاع از تصویب این قطع نامه تاکید کرده است که اقدامات یک دولت در ممانعت از دسترسی قانونی آژانس برای چهار ماه و تعامل ناکافی به مدت یک سال، سزاوار واکنشی لازم، از سوی شورا بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0875443-e24e-4a60-aa9f-6f8bc485e13e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات