728 x 90

نگرانی روحانی از قیام مردم ایران و تحریمهای آمریکا/ گفتگوی مسعود الفک با تلویزیون العربیه

بررسی اظهارات روحانی توسط العربیه
بررسی اظهارات روحانی توسط العربیه

حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران اعتراف کرد که بسیاری از مردم ایران نسبت به آینده حاکمیت رژیم بی‌اعتماد شده‌اند. او متعهد شد که از کاخ سفید حسابرسی کند.

روحانی در دفاع از دولتش گفت مشکلات اقتصادی در زمانی شروع شدند که واشنگتن تحریمها را به کشورش اعمال کرد.

به‌گفته خبرگزاری حکومتی تسنیم اظهارات روحانی برای نمایندگان مجلس رژیم قابل‌قبول نبود

برای گفتگو در این رابطه مسعودالفک کارشناس امور ایران به تلویزیون العربیه گفت: هم تحریمها و هم تظاهرات در ایران نقش اساسی دارند و این چیزی است که حسن روحانی امروز در مجلس رژیم به آن اشاره کرد.

 

اعتراف روحانی به نارضایتی مردم از کل نظام

مسعودالفک افزود: روحانی گفت مردم از پارلمان ناراضی هستند. او می خواست تا این پیام را بدهد که مردم تنها از دست حسن روحانی ناراضی نیستند بلکه از همه ناراضی هستند این خشم از دولت روحانی نیست و این مسئولیت او نیست بلکه به‌خاطر اعتراضات است و اعتراضات علیه کل نظام است

او می‌خواست به‌صورت غیرمستقیم بگوید که دولت او می‌تواند از مشکلات و سختیها و تحریمهای آمریکا عبور کند. ولی برخلاف این در پاسخ به سؤالهای مجلس ضعیف بود. و در ظاهر این‌گونه به‌نظر می‌رسید که تردید دارد این تردید به جلسه‌ای بر می‌گشت که با علی خامنه‌ای داشت.کسی نمی‌داند که علی خامنه‌ای به او چه گفته است تا بیاید و در صحن مجلس پاسخهای ضعیفی به سؤالهابدهد.

حسن روحانی می‌توانست به آنها با شکلی تندتر پاسخ دهد چرا که همه می‌دانند که در رژیم دو دولت وجود دارد.

یک دولت ظاهری وجود دارد و آن را رئیس‌جمهور اداره می‌کند و یک دولت مخفی و پنهان وجود دارد که تصمیم های استراتژیکی را می‌گیرد.

 

ارجاع پرونده روحانی به قضاییه

مسعودالفک افزود:‌در قانون جدیدی که پارلمان آن را تصویب کرده نمی‌شود رئیس‌جمهور را استیضاح کرد و از او سلب اعتماد کرد و برای سلب اعتماد یا رأی اعتماد به او رأی‌گیری کرد مگر این‌که قوه قضاییه با آن موافقت کند. درصورتی‌که قوه قضاییه موافقت کرد موضوع به مجلس احاله داده خواهد شد و به قضاییه اجازه داده خواهد شد که رئیس‌جمهور را استیضاح کند. به این دلیل بود که موضوع به قضاییه احاله داده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d1947bc-90a0-4f3c-9660-479b3c6c8ea4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات