728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

آمار تکان‌دهنده از کشتار خبرنگاران در سوریه

-

کشتار خبرنگاران در سوریه
کشتار خبرنگاران در سوریه
حکومت اسد برای سرکوب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از تمامی روش‌های سرکوب استفاده می‌کند تا اخبار انقلاب مردم این کشور به بیرون درز نکند، او قصد دارد خبرنگاران تلویزیونهای معروف و رسمی جهانی را از طریق مرعوب کردن، از آمدن به صحنه‌های جنایات و دادن گزارش پیشرفت جنبش مردمی باز دارد.

از شروع انقلاب تا به امروز تعداد زیادی از مراکز مطبوعاتی در سرتاسر سوریه بسته شده و خبرنگاران و دست‌اندرکاران آنها در صحنه دستگیر و به مراکز امنیتی برده شده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از شروع انقلاب سوریه تا کنون، حداقل 307نفر از فعالان مطبوعاتی به دست نیروهای اسد یا به دست شبه‌نظامیان وابسته به آن کشته شده‌اند. در بین این قربانیان تعداد 24نفر زیر شکنجه جان باخته‌اند.

در همین گزارش موثق آمده است تعداد 140تن از این روزنامه‌نگاران به شکل خودسرانه توسط ارگانهایی دولتی دستگیر شده‌اند، 9نفر از آنها جزء معروفترین خبرنگاران جهان بوده‌اند که 5نفر از آنان از کشور اخراج شده‌اند و حق ادامه فعالیت به آنها داده نشد.

در رابطه با سرکوب روزنامه‌نگاران در سوریه موارد روشن و واضحی وجود دارد. تعداد 17نفر از آنان در زندانهای امنیتی اسد تا مرحله مرگ پیش رفته‌اند، آنها بعد از بیرون آمدن از این مراکز مخوف که بیشتر توسط شبه‌نظامیان حامی اسد کنترل می‌شود، گفتند نیروهای اسد هیچ ارزشی برای جان زندانیان قائل نبودند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز در روز جهانی مطبوعات، اعلام کرد که در سوریه 100 خبرنگار در جریانهای فعالیتهای خود برای رساندن صدای جنبش مردمی به سوریه جان باختند. این قهرمانان در این کار اسطوره شدند که تعداد زیادی از آنها سوری بودند.

یکی از این قهرمانان «رزان زیتونه» بود که با همسر و تیم خود ربوده شدند. نفر بعد «مازن درویش» روزنامه‌نگار سوری بود که توسط حکومت اسد همراه با همکارش دستگیر و سپس کشته شدند.

بسیاری از این خبرنگاران قهرمان وجود داشتند که برای رساندن اخبار از جان خود مایه گذاشتند و مورد انواع رذالتها و شکنجه‌ها و مرارتها قرار گرفتند. به گفته سازمان خبرنگاران بدون مرز تمامی اسامی این گزارش قهرمانانی بودند از نژادهای مختلف که همگی یک ارزش جهانی را نمایندگی می‌کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52c2f672-4095-4f78-a929-9fb971f55429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات