728 x 90

نگرانی رهبران اتحادیهٔ اروپا از سومین موج کرونا در این قاره

نگرانی رهبران اتحادیهٔ اروپا از سومین موج کرونا در این قاره
نگرانی رهبران اتحادیهٔ اروپا از سومین موج کرونا در این قاره

رهبران اتحادیهٔ اروپا که نگران سومین موج کرونا در قارهٔ اروپا هستند، روز پنجشنبه ۷ اسفند برای سرعت بخشیدن به‌تولید و توزیع واکسن دیدار کردند.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان در دفاع از تصمیم این کشور برای بستن مرز آلمان با جمهوری چک و اتریش، گفت ما باید تمام اقدامات ضروری برای حفظ سلامت شهروندانمان را انجام دهیم.

ژان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه گفت گونه جهش‌یافتهٔ انگلیسی ویروس کرونا اینک حدود نیمی از موارد کرونا در فرانسه را تشکیل می‌دهد. هفتهٔ گذشته، ویروس انگلیسی ۴۰درصد موارد را تشکیل می‌داد.

کاستکس اعلام کرد که به‌دنبال شهرهای نیس و دانکرک، ممکن است قوانین منع تردد در آخر هفته را در ۲۰منطقهٔ دیگر فرانسه اجرا کنند. او گفت باید شهروندان آماده باشند که محدودیتهای بیشتری اعمال شود.

در آمریکا پنج هفته بعد از شروع پروژه واکسیناسیون سراسری، ۵۰میلیون نفر واکسینه شده‌اند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام این خبر گفت که اینک که به ‌نیمه راه پروژه واکسیناسیون ۱۰۰میلیونی رسیده‌ایم، کار را با سرعت بیشتری ادامه خواهیم داد.

واکسن جانسون‌ اند جانسون که انتظار می‌رود طی روزهای آینده مراحل تأیید در آمریکا را بگذراند هم به ‌دو واکسن فایزر و آسترازینکا اضافه خواهد شد.

ماه ژانویه، با متوسط ۲۵۰۰فوتی در روز، مرگبارترین ماه کرونا در آمریکا بوده است. در آمریکا آمار ابتلا در میان سیاه‌پوستان سه برابر و آمار مرگ و میر، دو برابر سفیدپوستان بوده است.

به گزارش تاپ چنل روز پنجشنبه ۷ اسفند، در آلبانی شمار جان‌باختگان کرونا رکورد زد و این کشور با رقم ۲۱فوت در ۲۴ساعت شاهد بالاترین رقم از ابتدای پاندمی کرونا بود. وزارت بهداشت هم‌چنین اعلام کرد که طی ۲۴ از ۳۶۹۱ آزمایش انجام شده، ۹۸۶نفر معادل ۲۷درصد، مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند.

رئیس کمیتهٴ کارشناسی کرونا در آلبانی، پروفسور میرا راکاتسولی اعلام کرد محدودیتهای تشدید شدهٔ دو هفتهٔ پیش برای مقابله با شیوع کرونا از جمله منع تردد از ساعت ۸شب تا ۶ بامداد هم‌چنان ادامه پیدا خواهند کرد. او گفت وضعیت کماکان حساس است و محدودیتهای جدیدی نیز اعمال خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be22a90e-db52-400a-bdbe-d1c0b0f0a236"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات