728 x 90

نگرانی رئیس نظام پزشکی رژیم از افزایش مهاجرت پزشکان به خارج از کشور

فرار مغز ها
فرار مغز ها

منصور جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی رژیم در جمع خبرنگاران در شهر اردبیل به فرار پزشکان و پرستاران از کشور اعتراف کرد و گفت: برای تربیت یک پزشک و متخصص حوزه پزشکی و سلامت مقادیر زیادی هزینه می‌شود اما شمار زیادی از این افراد پس از گرفتن مدرک به خارج مهاجرت می‌کنند. جعفری نمین مهاجرت چشمگیر پزشکان متخصص و عمومی ایران به خارج را نگران‌کننده خواند و خواستار ریشه‌یابی این موضوع شد.

وی تأکید کرد: «باید علت این موضوع ریشه‌یابی شده و راه‌کار اساسی برای حل آن از طرف دولت و مقامات کشور اندیشیده شود». به‌گفته وی، برخی از این پزشکان و متخصصان مهاجر را کشورهای همسایه ایران جذب کرده‌اند. او هشدار داد: «من از آن روزی می‌ترسم که شهروندان ما برای دریافت خدمات پزشکی کیفی، به کشورهای همسایه مراجعه کرده و از دست پزشک ایرانی مهاجر، این خدمات را دریافت کنند». جعفری نمین از ارائه آمار دقیق در این زمینه خودداری کرد.

"فرار مغزها" از ایران پس از انقلاب ۵۷ آغاز شد و روند آن طی دهها سال رو به افزایش گذاشت. در سال‌های اخیر کارشناسان و ناظران بارها در این رابطه هشدار داده‌اند. آنها علت این پدیده را قوانین سخت‌گیرانه رژیم آخوندی، نبود آزادی‌های اجتماعی و سیاسی، توهین از سوی مقامهای رژیم به شهروندان، عدم لیاقت مسئولان و اوضاع اسفبار اقتصادی عنوان می‌کنند (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۳۰مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccce6b14-6723-4785-b917-463f86053fcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات