728 x 90

نمایندگان کنگره آمریکا شرکتهای بزرگ فناوری را برای کمک به معترضان ایرانی به چالش می‌کشند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نماینده دموکرات تام مالینوفسکی در یک بیانیه مطبوعاتی به تاریخ ۶ آبان، نامه‌یی دوحزبی و دومجلسی را به شرکت‌های فناوری برتر آمریکا ارسال کردند و از آنها خواست تا فناوری مورد نیاز برای غلبه بر سانسور و برقراری ارتباط امن را در اختیار مردم ایران قرار دهند. این درخواست توسط کلودیا تنی نماینده جمهوریخواه و رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا باب منندز و سناتور جمهوریخواه مارشا بلک برن رهبری شد.
قانونگذاران استدلال کردند که شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل، اپل و فیس‌بوک می‌توانند برای کمک به ایرانیان مطابق با مجوز عمومی، کارهای بیشتری انجام دهند. ابزارهایی مانند خدمات میزبانی ابری، دسترسی به پلاتفرم‌های پیام‌رسان و فروشگاههای اپلیکیشن منابع حیاتی هستند که این شرکتها می‌توانند و باید در اختیار معترضان و فعالان ایرانی قرار دهند.
نماینده تنی گفت: «از آنجایی که رژیم ایران به سرکوب وحشیانه معترضان برای آزادی ادامه می‌دهد، دسترسی به خدمات ارتباطی کلیدی است. امروز، من از شرکت‌های فن‌آوری می‌خواهم که اطمینان حاصل کنند که مردم ایران به این ارتباطات حیاتی و مصون از نظارت این رژیم قاتل دسترسی دارند».
باب منندز گفت: «برای بیش از چهل روز طولانی، رژیم ایران به انبوه زنان و مردان شجاع در سراسر کشور که علیه زن‌ستیزی و سرکوب سیستمی شعار می‌دادند، همان کاری که همه دولتهای خودکامه ترسناک انجام می‌دهند – با سانسور و خشونت وحشیانه پاسخ داده است. قطعی مداوم اینترنت و سرویس‌های ارتباطی رژیم به مردم ایران آسیب می‌زند، اما مردم ایران را متوقف نمی‌کند. این تاکتیک‌ها مانع از آن می‌شود که چشمان جهان به طور کامل به روی سرکوب و بی‌عدالتی که هر روز با آن زندگی می‌کنند باز شود.

امضاکنندگان دیگر عبارتند از سناتور دموکرات بن کاردین و نمایندگان ماریا الویرا سالازار جمهوریخواه، آلبیو سیرز دمکرات، برایان فیتزپاتریک جمهوریخواه، اندی کیم دمکرات، کیتی پورتر دمکرات، تد لیو دمکرات، جیم مک گاورن دمکرات، و یانگ کیم جمهوریخواه.
در همین رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیراً مجوزی کلی صادر کرده است که به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد در بحبوحه سرکوب رژیم، دسترسی مردم ایران به خدمات و فناوریهای ارتباطی را فراهم کنند (سایت کنگره آمریکا ۷آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/728c4922-8262-4cf0-b06c-3cdb608a8161"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات