728 x 90

نمایندگان کنگره آمریکا: رئیسی به‌دلیل رفتار وحشیانه‌اش با مردم ایران، قصاب تهران خوانده می‌شود

نیویورک - تظاهرات ایرانیان آزاده با پلاکارد رئیسی جلاد قتل‌عام و قاضی اعدام - آرشیو
نیویورک - تظاهرات ایرانیان آزاده با پلاکارد رئیسی جلاد قتل‌عام و قاضی اعدام - آرشیو

دوازده تن از نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه دوم خرداد با انتشار نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با محکوم کردن پیام تسلیت این وزارت‌خانه به‌مناسبت مرگ رئیسی، وی را قصاب تهران نامیدند.
کلودیا تنی به همراه ۱۱تن دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود به بلینکن نوشتند: «ابراهیم رئیسی که در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شد، به‌دلیل رفتار وحشیانه‌اش با مردم ایران، اغلب قصاب تهران خوانده می‌شود. او در فهرست تروریستی آمریکا قرار داشت و توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم شده بود».
نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود با اشاره به نقش رئیسی در کشتارهای دهه شصت در ایران و سرکوب اعتراضات نوشتند: «ابراز تسلیت برای چنین فردی شرم‌آور است. رئیسی یک ظالم مستبد بود که حکومت او مستقیماً به کشتار هزاران انسان بی‌گناه و ایجاد معلولیت، سرکوب و به انقیاد آوردن مردم ایران انجامید. او هزاران ایرانی مخالف حکومت را به اعدام محکوم کرد و بسیاری دیگر را به شکنجه، حبس و دیگر مجازات‌های غیرانسانی محکوم کرد».
در نامه نمایندگان کنگره در پایان آمده است: «ما خواهان توضیح کامل هستیم که چرا وزارت امور خارجه بابت درگذشت چنین فرد نفرت‌انگیزی ابراز تسلیت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ed6ef63-c9c1-47eb-a5bb-5ebe1cd5cf16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات