728 x 90

نمایندگان پارلمان آلمان خواهان افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی شدند

پارلمان آلمان
پارلمان آلمان

نمایندگان پارلمان آلمان در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، خواهان افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی شدند.

اعضای پارلمان آلمان از احزاب مخالف سیاسی روز پنجشنبه ۲۴آذر ۱۴۰۱ در نشستی، با حمایت علنی از قیام‌آفرینان در ایران، خواستار افزایش فشارها بر رژیم آخوندی از جمله قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی شدند.

در جلسه امروز پارلمان آلمان، بوندستاگ، کاوه منصوری، نماینده ایرانی‌تبار عضو حزب سوسیال‌دموکرات، سخنان خود را با جزئیات پرونده حمید و فرزانه قره‌حسنلو، زوج متخصصی که به اتهام کشتن یک بسیجی در کرج، به ترتیب به اعدام و ۲۵سال تبعید متهم شده‌اند، آغاز کرد.

وی گفت که هدف رژیم ایران از این همه فشار و خشونت علیه شهروندان، وادار کردن معترضان به «سکوت» است، اما «رژیم ایران باید بداند که نمی‌تواند همه جهان را به سکوت وادارد».

وی خواستار ادامه افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم ایران و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی شد.

یورگن تریتین از حزب سبزها گفت که جمهوری اسلامی خودش را حاکمیت دینی و خدایی معرفی می‌کند، اما سیاست‌های این کشور، «شیطانی» است.

وی خواستار حمایت نامحدود آلمان از معترضان در ایران شد و گفت خدایی که جمهوری اسلامی از آن دم می‌زند، خدای «خطرناکی» است که سال‌هاست جوانها را اعدام می‌کند.

یورگن هارت، دیگر نماینده مجلس آلمان نیز خواستار تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران و قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی شد.

به گفته وی این اتفاق، پیام روشنی برای مردان جوان در ایران خواهد شود که اگر عضو این نهاد نظامی شوند، برای سفر و تحصیل و فعالیت اقتصادی و آینده آنها مسأله ایجاد می‌شود.

وی حتی پا را فراتر گذاشت و خواستار تغییر قوانین داخلی آلمان و حتی اتحادیه اروپا که احتمالاً مانع قرار گرفتن سپاه در این فهرست می‌شوند، شد.

مکس لاکس، نماینده حزب سبزها در بوندستاگ نیز خواستار ارسال پیام کاملاً شفاف برای رژیم از سوی آلمان شد که «بفهمند دوران آنها تمام شده است».

وی آزادی را نه پدیده‌یی غربی یا حتی شرقی، بلکه پدیده‌یی جهانی خواند که همه انسان‌ها باید از آن برخوردار باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee87e656-3d06-42be-9646-a3384ae26c09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات