728 x 90

نمایندگان پارلمان آلمان: احکام اعدام در ایران باید متوقف شود

تجمع اعتراضی نمایندگان پارلمان آلمان علیه احکام اعدام مقابل سفارت ایران در برلین
تجمع اعتراضی نمایندگان پارلمان آلمان علیه احکام اعدام مقابل سفارت ایران در برلین

شماری از نمایندگان پارلمان آلمان؛ متشکل از احزاب سیاسی مختلف؛ روز سه‌شنبه ۱۸بهمن با تجمع در مقابل سفارت رژیم آخوندی در برلین ضمن اعتراض به سرکوب معترضان در ایران خواهان توقف اعدامها توسط این رژیم شدند.

خبرگزاری «دویچه‌وله»، سه‌شنبه ۱۸بهمن در حساب توئیتر خود با انتشار ویدیویی از این تجمع، نوشت، «قانونگذاران آلمانی می‌گویند امید چندانی به عفو اعلام شده توسط رژیم ایران ندارند.»
جوانز آرلت؛ یکی از نمایندگان شرکت‌کننده در این تجمع در سخنانی که دویچه وله آنرا منتشر کرد پیرامون این تجمع اعتراضی گفت «جدا از باور سیاسی، همه ما معتقدیم افرادی که در نوبت اعدام هستند به حمایت ما نیاز دارند. تمام احکام اعدام باید متوقف شود».

پیش از این نیز شماری از نمایندگان پارلمان‌های آلمان، سوئد، فرانسه و پارلمان اروپا، کفالت و یا «حمایت سیاسی» خود برای شماری از زندانیان سیاسی در ایران را اعلام کرده بودند.

 

رسانه حکومتی رویداد۲۴ روز گذشته ۱۸بهمن به بیش از ۳۰هزار دستگیری قیام توسط رژیم آخوندی اعتراف کرد.

رسانه حکومتی رویداد ۲۴ نوشت: وقتی خبر عفو جمعیت ۱۰۰هزار نفر فقط در یک مناسبت منتشر شد، این سؤال به‌وجود آمد که مگر ایران چند زندانی دارد و چند نفر از این ۱۰۰هزار نفر عفو شده مربوط به اعتراضات سال۱۴۰۱ است.

تاکنون تعداد رسمی بازداشت شدگان حوادث اخیر منتشر نشده است، اما در بولتن محرمانه‌ای که منتسب به خبرگزاری فارس در آذر ماه به بیرون درز کرد، عدد ۲۹هزار و ۴۰۰نفری بازداشت شدگان دیده می‌شد. بر اساس آنچه در بولتن‌ها آمده، «تنها ۱۰درصد» از بازداشت شدگان، از اعضای گرو‌ه‌های شناخته شده مخالف جمهوری اسلامی بودند و «۹۳درصد» آنها اصلاً سابقه حضور در هیچ اعتراضی را نداشتند.

اگر رقم ۳۰هزار بازداشتی را به‌عنوان معیار گرفته و ۹۳درصد افراد بدون سابقه را به‌عنوان افرادی که مشمول معیار‌های اعلام شده قرار می‌گیرند، احتمالاً ۲۸هزار نفر از جمعیت ۱۰۰هزار نفره عفو شده، مربوط به حوادث اخیر هستند که باید از عفو برخوردار شوند. مابقی افراد نیز عمدتاً محکومانی هستند که جرایم سنگینی ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18ed4dbd-e89c-41a4-be38-23e73b25ac82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات