728 x 90

نماینده پارلمان بلژیک: دولت و پارلمان بلژیک باید سوء‌استفاده شرم‌آور رژیم ایران از کنوانسیونهای دییلوماتیک را محکوم کنند

میشل فرایلیش نماینده پارلمان بلژیک
میشل فرایلیش نماینده پارلمان بلژیک

میشل فرایلیش نماینده پارلمان بلژیک در مورد حکم دادگاه آنتورپ برای اسدالله اسدی و سه مزدور دیگر در پیامی توئیتری روز ۱۶بهمن نوشت: «محکومیت سنگین اسدالله اسدی توسط قضایه بلژیک یک پیام قوی به رژیم ایران است. دیپلمات جاسوس رژیم ایران اسدالله اسدی ۲۰سال زندان یعنی حداکثر مجازات را دریافت کرد. اما این کافی نیست. دولت و پارلمان بلژیک باید سوء‌استفاده شرم‌آور رژیم ایران از کنوانسیونهای دیپلوماتیک و طراحی عملیات در خاک اروپا را محکوم کنند».

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۱۶بهمن گزارش داد: پس از این‌که دادگاه بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران را به‌خاطر طراحی برای بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون در حوالی پاریس به ۲۰سال زندان محکوم کرد، وزیر دادگستری بلژیک، از این حکم قضایی حمایت کرد. خبرگزاری فرانسه افزود: این خود بیانگر حمایتش از استقلال سیستم قضایی است، حتی اگر روابط بین‌المللی به‌خاطر حکم آن متضرر شود.

محکومیت دیپلمات تروریست رژیم و سه مزدور اطلاعات آخوندی برای نخستین بار در یک دادگاه اروپایی مورد توجه گسترده رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت

فاکس نیوز گزارش داد: اسدالله اسدی به ۲۰سال زندان محکوم شد. حمله‌یی که او به گردهمایی مقاومت ایران در پاریس طراحی کرده بود می‌توانست بدترین حمله تروریستی در تاریخ اروپا باشد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: حکم دادگاه بلژیک در زمان حساسی از روابط غرب با رژیم ایران صادر می‌شود. اتحادیه اروپا می‌گوید نمی‌تواند چشم خود را بر نقض حقوق‌بشر با تروریسم ببندد.

آسوشیتدپرس نوشت: دیپلمات رژیم ایران به جرم طراحی بمب‌گذاری علیه اپوزیسیون محکوم به زندان شد.

نشنال امارات متحده عربی نوشت: مریم رجوی خواستار بسته‌شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران در اروپا و اخراج عوامل آن و برچیده شدن شبکه جاسوسی رژیم شد.

دویچه وله آلمان گفت: این اولین بار است که کشوری از اتحادیه اروپا یک مقام رژیم ایران را به‌دلیل تروریسم پای میز عدالت کشانده است.

روزنامه الشرق‌الأوسط نوشت: اسدالله اسدی توسط دادگاه بلژیک به ۲۰سال زندان محکوم شد. سه همدست وی به ۱۵تا۱۸ سال زندان و لغو تابعیت بلژیک محکوم شدند.

و بی.بی.سی جهانی گزارش داد: قاضی دادگاه بلژیک گفت: اسدی از جانب مقامات در تهران حمایت و پشتیبانی می‌شد.

کانال تاپ‌چنل آلبانی در مورد حکم دادگاه آنتورپ نوشت: این یک تصمیم مثال‌زدنی، طولانی و دقیق است که نشان می‌دهد دیپلمات برای انجام وظیفه رسمی مصونیت دارد اما نه ‌هنگام ارتکاب اعمال جنایتکارانه و تروریستی.

تاپ‌چنل افزود: حکم دادگاه یک تصمیم تاریخی و تأیید صریح علیه تروریسم دولتی توسط رژیم ایران بود که ۴۰سال درگیر تروریسم بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7049e9e3-7a7d-4987-8a9a-f2bea0ef7fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات