728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

ایندیپندنت: آمریکا به مقامهای بلندپایه عراقی گفته‌ است: مالکی باید از قدرت کنار برود

-

ایندیپندنت
ایندیپندنت
گاردین چاپ انگستان می‌نویسد: مالکی از چشم آمریکا افتاده است. مالکی با استقبال از (رژیم) ایران، بین دولتش و سنی‌های عراق فاصله انداخت، چندین رهبر عشیره را دستگیر کرد، چادرهای متحصنان و معترضان در رمادی را محاصره نمود و چند روز بعد از خروج نیروهای آمریکایی، به‌نحوی گستاخانه حکم جلب معاون پیشین رئیس‌جمهور طارق الهاشمی را صادر کرد.
... واشینگتن سرخورده از سه سال بی‌توجهی، و مبهوت از تسلیم سه‌روزهٴ ارتش عراق، قویاً این علامت را بروز می‌دهد که ایمانش را به مالکی از دست داده است.
این نخست‌وزیر تحت فشار، تغییر فضا را احساس کرده و روز چهارشنبه گفت، در ازای حملات هوایی آمریکا به شورشیان، استعفا نخواهد داد.

واشینگتن پست گزارش کرد: اوباما به این نتیجه رسیده است که اگر نوری مالکی با یک رهبر کمتر فرقه‌گرا جایگزین نشود، عراق با یک جنگ داخلی تمام‌عیار و تجزیه روبه‌رو خواهد شد.
... آمریکا به مسعود بارزانی و دیگر افراد ذی‌نفوذ عراقی می‌گوید که بدون تردید بگویند: مالکی تمام شده است.

ایندیپندنت چاپ انگلستان نوشت: آمریکا به مقامهای بلندپایه عراقی گفته‌ است که اگر قرار باشد این کشور برای متوقف‌کردن شورشیان سنی مداخلة نظامی کند، مالکی باید از قدرت کنار برود.
سران رژیم ایران نسبت به برداشتن حمایت خود از مالکی دو دستگی دارند و می‌بینند که تسلط شیعیان و نفوذ (رژیم) ایران در عراق تضعیف می‌شود...
یک سیاست‌مدار عراقی گفت: «غیر ممکن است که (مالکی) برای سومین دور (نخست‌وزیر باشد) ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d6c8fdb-28ee-4250-ba15-125a900bdfee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات