728 x 90

نماینده مجلس ارتجاع: هیچ‌یک از خطوط قرمز نظام در متن توافق احتمالی نیست

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

روزنامه‌های رژیم که مذاکرات را به بازی «مار و پله» تشبیه کرده بودند، این موضوع به واقعیت پیوست و در عرض چند روز ورق برگشته و ابراز خوش‌بینی‌ها جای خود را به ابراز یأس و ناامیدی داد.

علی خضریان نماینده رژیم از تهران در مجلس ارتجاع می‌گوید نسبت به متن پیشنهادی برای توافق هسته‌یی ایران ارائه شده، هیچ‌کدام از خطوط قرمز اصلی ما  در آن گنجانده نشده است.

وی روز یکشنبه ۱۳شهریور در توئیتی نوشت که «خط قرمز» جمهوری اسلامی مبنی بر رفع تحریم‌های برجامی و راستی‌آزمایی آن پیش از گام‌های کاهشی هسته‌یی ایران، در متن پیشنهادی رعایت نشده و «راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به خود آمریکا سپرده شده» است.

او هم‌چنین نوشت اصرار ایران بر ارائه تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دوباره از توافق و اعمال نکردن مکانیسم ماشه نیز «تاکنون در متن توافق اخذ نگردیده است».

پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان هم به خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳شهریور گفت: مذاکرات آب در هاون کوبیدن است. با جرأت می‌توان گفت که راه به جایی نمی‌برد. تنها راه پیش روی ما خروج از NPT است.

محمد مرندی، مشاور هیأت رژیم در گفتگوهای اتمی روز ۱۳شهریور طی پیامی در توئیتر نوشت: صبور هستیم و ابهامات یا خلأهای متن پیشنویس توافق را نمی‌پذیریم. آمریکا در زمان اوباما به‌طور سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ/بایدن حداکثر فشار را علیه ما اعمال کرد. زمستان نزدیک است. اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج‌کننده‌یی مواجه خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdc7e366-a740-44d0-8c4d-8a8872188b84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات