728 x 90

نقش رژیم آخوندی در آلودگی هوا

ریه‌های تنفسی طبیعت و نقش حیاتی آنها برای شرایط زیستی نیازی به شرح و وصف ندارد؛ تنها کافی است به شرایطی که با خشک شدن هورالعظیم در استان خوزستان ایجاد شده نگاه کنیم، افزایش چشم‌گیر آمار روزهای آلوده طی سال، این موضوع را تأیید می‌کند.

روز اول دیماه ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم نوشت: «گردوغباری که از عصر سه‌شنبه وارد خوزستان شد و در بامداد چهارشنبه بر غلظت آن افزوده شد، اگر چه در ساعت‌های اخیر از شدت آن کاسته شد با این‌ وجود میزان ذرات معلق در هوا هم‌چنان در هشت شهرستان این خوزستان در وضعیت فوق خطرناک قرار دارد».

به این شرایط سوزاندن مازوت در نیروگاههای ایران به‌ویژه در نزدیکی کلان‌شهرها را هم اضافه کنید؛ آن‌هم بی‌کیفیت‌ترین نوع مازوت که در نیروگاههای داخل تولید می‌شود. کریمی یک عضو مجلس رژیم در اعتراف به این فاجعه چنین گفته است:

«مصوبات مندرج در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال هشتادو هفت به تصویب هیئت‌ وزیران رسیده، تاکنون کمتر از ۵۰درصد آن اجرایی شده. امکان استفاده از سوخت مازوت به‌جای گاز در نیروگاه شازند و خروج روزانه صدها تن گوگرد از دودکش‌های این نیروگاه یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی شهر اراک است که نفس مردم این شهر را به شماره انداخته است»

یعنی در ۱۳سال حتی نیمی از طرح کاهش آلودگی هم اجرانشده! پس بیش از ۱۰۰میلیارد دلار پول برجام آورده چه شد؟ کجا هزینه شده؟ بیش از ۴۰۰میلیارد دلار پول نفت دوران احمدی‌نژاد کجا هزینه شد؟ نتیجه‌ٔ قراردادهای چند میلیارد دلاری با شل و توتال دیگر غول‌های نفتی و صنعتی دنیا چه شد؟ طی ۴دهه‌ٔ گذشته مردم ایران هر روز فقیرتر شده‌اند! یعنی چقدر پول وارد کشور بشود در رفاه و آسایش مردم تاثیری نخواهد داشت چرا که خامنه‌ای پول‌های مردم ایران را جای دیگر هزینه می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d57c45c2-620d-42ec-b154-7da92a8ef123"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات