728 x 90

نقش خمینی دجال در شعله‌ور ساختن تروریسم تحت نام اسلام

گسترش تروریسم
گسترش تروریسم

روزنامه فرانسوی لوموند روز ۲۹اکتبر (۸آبان) طی یک مقاله تحلیلی، فتوای تروریستی خمینی دجال برای قتل نویسنده انگلیسی در بهمن‌ماه سال۱۳۶۷ را نقطه شعله‌ور شدن تروریسم تحت نام اسلام دانسته و با نقل قولی از رشدی در یکی از مصاحبه‌هایش با لوموند، چنین می‌نویسد:

در آن زمان کسی فتوای خمینی را به‌عنوان سرآغاز منازعه‌ای بسیار گسترده‌تر تلقی نکرد. بسیاری آن را یک سانحه غریب و حتی مضحک دانستند. درست مانند فیلم معروف "پرندگان" آلفرد هیچکاک که در آن ابتدا یک کلاغ سیاه تنها نشسته بر یک بام را می‌بینیم و به خود می‌گوییم: "خب این‌که یک کلاغ بیشتر نیست!" اما تنها مدتی بعد، وقتی آسمان از کلاغهای خشمگین و مهاجم، سیاه می‌شود، به خود می‌آییم و می‌گوییم: پس این طور! آن پرنده مقدمه چیز بسیار بزرگ‌تری بوده است!

همزمان، آلن بائر تحلیل‌گر و متخصص تروریسم جنایی در تلویزیون کانال ۱۰فرانسه، درباره تأثیر فتوای تروریستی خمینی در شعله‌ور کردن تروریسم تحت نام اسلام، بر هدف شوم قدرت‌طلبانه خمینی تحت پوش مذهب تأکید کرد و گفت: «وقتی در آنزمان خمینی علیه رشدی فتوا داد مشکل وی کتاب این نویسنده نبود بلکه می‌خواست با این حرکت روی دنیای اسلام تاثیر بگذارد به‌خصوص که تا آن زمان جریانهای سنی کاری نکرده بودند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94beae48-1dce-4b30-a405-88164d4ea407"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات