728 x 90

نفتکشهای رژیم ایران با دور زدن تحریم‌ها، نفت را در بندر چین تخلیه می‌کنند

 رژیم ایران با دور زدن تحریم‌ها، نفت را در بندر چین تخلیه می‌کنند
رژیم ایران با دور زدن تحریم‌ها، نفت را در بندر چین تخلیه می‌کنند

خبرگزاری رویترز ۲۶ اردیبهشت ۹۸ گزارش داد:‌ بر اساس آمار رد کشتی‌ها در ریفینتیو آیکون، نفتکش ایرانی مارشال زٍد حامل نفت ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض و محموله‌یی را داخل انبارهایی نزدیک شهر چینی ژوشان تخلیه کرد.

نفتکشها، نفت ایران را بعد از سفری ۵ماهه در بندر چین تخلیه می‌کنند.

این منبع افزود: رویترز در ۲۰مارس گزارش کرد که ترتیباتی داده شده بود که میزانی از نفت ایران با استفاده از اسناد تقلبی که مبدأ محموله‌ها را پنهان می‌کردند، تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

 

سی.ان.ان روز ۲۱ اردیبهشت۹۸ در مورد وضعیت فعلی اقتصاد رژیم ایران و تاثیر تحریم‌ها بر بخش انرژی گفت: اقتصاد ایران به‌شدت منقبض شده است و ما اکنون تحریم‌های بیشتری را داریم که از جانب آمریکا اعمال خواهد شد.

کارشناس اقتصادی سی.ان.ان گفت: تحریم‌های صنعتی اخیر علیه ایران بسیار شدید است زیرا ایران یک بازیگر عمده صنعتی است و جزو ۱۰کشور جهان در زمینه صادرات فولاد است، در میان ۱۵کشور جهان در زمینه خودرو است که آمریکا آهن و فولاد و مس و آلومینیوم را هدف قرار داده است.

بنابراین تحریم‌ها به مانند آچار بزرگی می‌ماند که با سفت کردن پیچ و مهره‌ها اقتصاد ایران را فلج می‌کند و هدف اول آن بخش انرژی است. صادرات ایران در مارس ۲۰۱۹حدود یک میلیون بشکه نفت در روز می‌باشد، در حالی که تحت تاثیر توافق اتمی در پاییز ۲۰۱۶صادرات آن ۳میلیون بشکه در روز بود.

تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی می‌تواند برای ایران سالانه ۵۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد. به چین و ترکیه که نگاه می‌کنید آنها روی هم ۸۰۰هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد می‌کردند، هند، کره جنوبی، ژاپن از کشتی ایران به بیرون پریده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت پتروشیمی سینوپک چین و شرکت ملی نفت چین(سی‌ان‌پی‌سی)، دو شرکت دولتی که بزرگترین پالایشگاههای نفت این کشور را در مالکیت دارند در ماه جاری میلادی از خرید نفت از ایران خودداری کرده‌اند. دلیل این تصمیم دو شرکت بزرگ چینی نگرانی از قرار گرفتن در معرض تحریم ثانویه آمریکا بوده است بعد از این‌که آمریکا معافیت چین و ۷کشور دیگر از تحریم‌ها را در شروع ماه میلادی جدید تمدید نکرد.

از زمان خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ، آمریکا به هشت کشور از جمله چین اجازه‌ ۱۸۰روزه برای خرید نفت و میعانات گازی داده بود تا در این مدت منبع دیگری به جای نفت ایران را جایگزین کنند. این معافیت روز دوم مه (۱۲اردیبهشت) به پایان رسید.

بر اساس منابع چینی،‌ این کشور در ۴ماهه اول سال میلادی بزرگترین خریدار نفت از رژیم ایران بوده است و روزانه ۴۷۵هزار بشکه نفت ایران به چین صادر می‌شده است. اما خبرگزاری رویترز گزارش داد که منابعی به این خبرگزاری اطلاع داده‌اند شرکت سیناپک که بزرگترین وارد کننده نفت ایران بوده است هیچ نفت‌کشی را برای ماه مه رزرو نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a5d68f3-d151-4126-9ddd-c4c77517a57d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات