728 x 90

نفت خام رژیم ایران همراه نفت‌کش روسی توقیف شدند

تصویری از کشتی روسی پگاس - آرشیو
تصویری از کشتی روسی پگاس - آرشیو

گارد ساحلی یونان روز سه‌شنبه ۳۰فروردین اعلام کرد که در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به‌دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، یک نفت‌کش روسی به‌نام پگاس را در نزدیکی جزیره اویا توقیف کرده است.
اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری میلادی با وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه برای مقابله با آن چه کرملین عملیات نظامی ویژه نامیده است، ورود شناورهای روسی به بنادر کشورهای عضو این اتحادیه، به جز چند مورد استثنا، را ممنوع کرد.

 

نفت‌کش روسی حامل نفت رژیم ایران

آمریکا ضمن استقبال از این اقدام گفت که نفت‌کش روسی حامل نفت خام رژیم ایران بوده است.
یکی از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا طی سخنانی گفت: ما از گزارشها در این‌باره که این نفت‌کش حامل نفت خام رژیم ایران بوده است، مطلعیم. این مقام دولت آمریکا اما توضیحی بیشتری درباره گزارشهای مورد اشاره و چگونگی راستی‌آزمایی آن نداد.
لازم به ذکر است که، گروه آمریکایی اتحاد علیه ایران هسته‌یی که حرکت نفت‌کش‌های مربوط به رژیم ایران را از طریق ماهواره‌ها رصد می‌کند گفت، نفت‌کش پگاس حامل ۷۰۰هزار بشکه نفت خام رژیم ایران است که ماه اوت در جزیره سیری ایران بارگیری شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5782ba01-336c-4146-b499-6c784ec02a04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات