728 x 90

نشست کمیسیون برجام در وین بدون نتیجه پایان یافت

دور جدید نشست کمیسیون برجام در وین
دور جدید نشست کمیسیون برجام در وین

امروز جمعه ۷تیر۹۸نشست کمیسیون برجام در وین بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.

پس از ۴ساعت بحث و گفتگو نماینده چین در این نشست به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:‌ رژیم ایران پیامی روشن را منتقل کرد که ما در توافق برجام می‌مانیم.

خبرگزاری اینترفکس نیز گفت: هم‌زمان با نشست وین، مقامهای اروپایی به رژیم ایران هشدار دادند از محدودیت‌های در نظر گرفته شده در برجام عبور نکند.

این کمیسیون با حضور نمایندگان ‌آلمان،‌ انگلستان، چین،‌ فرانسه و روسیه تشکیل جلسه داد تا آخرین وضعیت توافق اتمی را بررسی کند.

اروپاییها گفتند سازوکار اینس‌تکس اجرایی شده است اما جزییات بیشتری ارائه ندادند.

عباس عراقچی معاون وزارت‌خارجه رژیم که در نشست وین شرکت داشت از مواضع اروپایی‌ها ابراز نارضایتی کرد.

خبرگزاری رویترز گفت: ‌ رژیم ایران می‌گوید پیشرفت در گفتگوهای برجام برای تغییر مسیر کافی نیست، زیرا کشورهای اروپایی نفت ایران را نمی‌خرند که خواست اصلی است تا در برجام باقی بماند

 

بی‌اعتنایی اروپایی‌ها به تهدیدها و ضرب‌الاجلهای رژیم ایران

رژیم آخوندی از روز ۱۸اردیبهشت ۹۸ سه بار از تعهدت برجامی خود عدول کرده است. ابتدا اعلام کرد مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین را در خارج به فروش نمی‌رساند. رژیم همچنین یک ضرب‌الاجل ۶۰روزه برای اروپایی‌ها تعیین کرد تا به لغو تحریم‌های بانکی و نفتی کمک کند در غیراینصورت موارد دیگری از برجام را رعایت نمی‌کند.

روز ۳۱اردیبهشت نیز رژیم آخوندی اعلام کرد میزان غنی‌سازی اورانیوم را ۴برابر می‌کند. همچنین ۳۳دستگاه سانتریفوژ IR۶ را که قدرت تولید آن ۱۰برابر سانتریفوژهای فعلی است راه‌اندازی کرد.

رژیم آخوندی متعاقباً اعلام کرد که اگر اروپایی‌ها به خواسته‌های رژیم تن ندهند روز ۶تیر ماه جاری سطح غنی‌سازی را از سقف تعیین شده ۳۰۰کیلو گرم رد می‌کند.

اگر چه هنوز گزارشی از این اقدام رژیم آخوندی منتشر نشده است ولی اروپایی‌ها به رژیم هشدار داده‌اند اگر برجام را نقض کند تحریم‌ها را برمی‌گردانند.

 

هر کشوری نفت ایران را بخرد تحریم می‌شود

همزمان با نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده است گفت: آمریکا هر کشوری را که اقدام به خرید نفت از رژیم ایران کند، تحریم خواهد کرد. شرکت‌های اروپایی باید بین تبادل تجاری با آمریکا و یا رژیم ایران یکی را انتخاب کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab35c1e5-7824-4144-9678-a5060c21d5ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات