728 x 90

نشست شورای امنیت سازمان ملل بر سر تحولات غزه و اسراییل بدون اتفاق‌نظر به پایان رسید

جلسه اضطراری شورای امنیت
جلسه اضطراری شورای امنیت

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که روز یکشنبه ۱۶مهر برای بررسی وضعیت خاورمیانه و در پشت درهای بسته برگزار شد بدون نتیجه نهایی به پایان رسید.
سی.ان.ان در گزارشی به‌نقل از رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل نوشت: «اکثر اعضای شورا حملات حماس را محکوم کردند، اما برخی از کشورها از محکوم کردن این حملات خودداری کردند».

او هم‌چنین گفت که حماس باید تا زمانی که به فعالیت‌های تروریستی خشونت‌آمیز خود پایان ندهد، محکوم شود.

آسوشیتدپرس نوشت: واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، به آسوشیتدپرس گفت که آمریکایی‌ها در این دیدار سعی کردند بگویند روسیه این حملات را محکوم نمی‌کند، اما «این درست نیست».

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی پیرامون این جلسه اضطراری نوشت: «دیپلماتها گفتند شورای امنیت هیچ بیانیه مشترکی را در نظر نگرفت، چه رسد به قطعنامه‌یی الزام‌آور».

تعداد زیادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه حماس را به‌دلیل حمله گسترده این کشور به اسراییل محکوم کردند، اما ایالات متحده از نبود اتفاق‌نظر ابراز تأسف کرد.
در همین حال، سفیر فلسطین که نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری است از شورای امنیت خواست تا بر پایان دادن به اشغالگری اسراییل تمرکز کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e950e597-6717-4bee-960c-886f3e09fc19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات