728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

سوریه - مقاومت مردم منطقه ملیحه دمشق

-

بمباران شهرهای سوریه
بمباران شهرهای سوریه
نه بمباران با بشکه‌های انفجاری و نه موشکهای زمین به زمین هیچ‌کدام نتوانسته است اراده مقاوم مردم منطقه ملیحه دمشق را درهم بشکند. گزارشی از ایستادگی مردم این منطقه و نبرد در سایر جبهه‌های سوریه

تلویزیون العربیه
رژیم اسد به این مناطق موشک زمین به زمین پرتاب می‌کند و تمام ساعتهای روز هواپیماهای جنگی این منطقه را مورد هجوم قرار می‌دهند، اما ملیحه به اذن خدا پایدار و مقاوم است. با وجود این‌که اسد حتی مسجد بزرگ این منطقه و دانشگاه آن را نیز ویران کرده است.
تلویزیونهای دولتی اسد بارها اعلام کرده‌اند که ملیحه را تصرف کرده‌اند؟
یک شهروند: دروغ است، او تماماً دروغ می‌گوید، خاندان او پنجاه سال است که به مردم سوریه دروغ می‌گویند، ملیحه با وجود موشک و بمباران، پایدار و مقاوم ایستادگی می‌کند، هیچ موشک و هواپیمایی باقی نمانده که اسد به این محله نیاورده باشد، او یک دروغگوی فاشیست است.
اسد منطقه ملیحه در غوطه شرقی دمشق را به این روزی که می‌بینید در آورده است، تقریباً از مناطق مسکونی و تجاری آن با بمبارانهای بی‌وقفه چیزی باقی نمانده است، از بشکه‌های انفجاری هم استفاده می‌کنند، با این حال نیروهای اسد و شبه‌نظامیان او نتوانسته‌اند به این منطقه مقاوم نفوذ کنند.
در چند محور این منطقه درگیریهای شدیدی بین انقلابیون و نیروهای اسد در جریان است، این در حالی است که منطقه «دیرالعصافیر» و «رانکوس» شاهد بمبارانهای پی‌درپی بوده است.
رزمندگان مقاوم در منطقه تسلیحاتی 595 در شرق قلمون توانستند، تهاجمات نیروهای اسد را که قصد داشتند به آن وارد شوند خنثی کنند.
همزمان، نبردها در مناطق «تشرین» و «جوبر» که نظام اسد برای تصرف آن اقدام کرد، بالا گرفته است. این درگیریها در اطراف بازار خیاط‌ها با شدت بیشتری در جریان بود.
علاوه بر درگیریهای که در پایتخت ادامه دارد، شهر حما و اطراف آن و مخصوصاً منطقه تازه آزاد شده در روستای تل ملح شاهد بمبارانهای گسترده با بشکه‌های انفجاری بود. در این میان چند بمب شیمیایی حاوی گاز کلر نیز به سمت این منطقه پرتاب شد.
رزمندگان اعلام کردند یک هواپیما جنگی از نوع میگ 23 اسد را در منطقه «الزوار» در شمال حما سرنگون کردند، البته تلویزیون اسد سراسیمه این خبر را تکذیب کرد.
همچنین رزمندگان فرودگاه نظامی اسد در حما و مراکز تجمع نیروهای آن را زیر سنگین‌ترین آتش توپ و موشکهای خود قرار دادند.
در شهر حلب نیز، بمباران در منطقه شیخ نجار و دیرلمون و منطقه هنانو با بشکه‌های انفجاری هم‌چنان ادامه دارد. متأسفانه تعدادی از ساکنان این مناطق کشته و زخمی شدند.
در اطراف حلب هلکوپترهای اسد مناطق «تل ماره» و «تل رفعاد» را چندین بار با بشکه‌های انفجاری هدف قرار دادند.
اما در شهرهای جنوبی سوریه نظام اسد تهاجم گسترده‌یی را برای پیشروی در جبهه درعا با انواع بمبهایی که بر سر مناطق مسکونی این منطقه و اطراف آن می‌ریخت تدارک دیده بود. در این میان یک بیمارستان و چند مرکز فرهنگی و خدماتی نیز مورد اصابت قرار گرفتند، این باعث قربانی گرفتن از شهروندان بی‌دفاع شد، اما نظام اسد با این میزان از وحشی‌گری هم نتوانست کاری از پیش ببرد.
اتاق عملیات رزمندگان اعلام کرد رژیم اسد با انفجار لوله‌های گاز بین منطقه « نصیب» و «غرز» قوانین جنگی را یکبار دیگر زیر پا گذاشت. و این جانی برای ادامه سلطه کثیف خود به هیچ اصولی پایبند نیست و از هیچ جنایتی در حق مردم سوریه فرو گذار نمی‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f3da10e-1c66-4a04-83c5-d976e86b5c45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات