728 x 90

ند پرایس: هیچ تحریمی برای ایران کاهش داده نمی‌شود، مگر اینکه به تعهدات خود تحت برجام برگردد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توئیتر خود در واکنش به گزارشاتی پیرامون معافیت برخی تحریم‌های رژیم ایران؛ آنرا رد کرد و هر گونه معافیت را منوط به بازگشت رژیم ایران به تعهدات هسته‌یی خود در قالب برجام دانست.
وی روز شنبه ۱۶بهمن در توئیتر خود نوشت: «ما ایران را از تحریم‌ها معاف نکرده و نخواهیم کرد مگر این‌که ایران به تعهدات خود در قالب توافق هسته‌یی برجام بازگردد. ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد: به شرکای بین‌المللی خود اجازه دادیم به مسأله افزایش ریسک تولید گسترش تسلیحات و امنیت هسته‌یی در ایران بپردازند».

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۵ بهمن در گزارشی اعلام کرده بود دولت جو بایدن با هدف احیای توافق هسته‌ای برجام، لغو برخی تحریم‌های برنامه هسته‌ای رژیم ایران را از سر گرفته است.

این گزارش اعلام کرد پیش از بازگشت به وین برای دور نهایی و مشخص شدن سرنوشت مذاکرات، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برخی از تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی رژیم ایران را طی فرمانی در روز جمعه لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، معافیت از تحریم‌ها تهدید علیه شرکت‌ها و کشورهایی چون روسیه، چین و اروپا که در بخش‌های غیرنظامی فعالیت هسته‌ای ایران حضور داشتند را لغو می‌کند.

به نوشته آسوشیتدپرس این معافیت‌ها برای ترغیب ایران به اجرای تعهدات توافق هسته‌ای برجام است.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرده است: «این معافیت با توجه به چنین فعالیت‌هایی، مذاکرات برای انعقاد دوباره توافق‌ هسته‌ای ایران و بازگشت متقابل به آن را تسهیل می‌کند. همچنین طرح آن در خدمت سیاست منع گسترش تسلیحاتی ایالات متحده و منافع امنیت هسته‌ای و اعمال محدودیت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c48ee20-e2f9-4b18-84ab-b11e781012b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات