728 x 90

اخبار علمی و فناوری,تشدید سرکوب ,

علت وحشت رژیم از بن‌بست سانسور چیست؟

-

ماهواره
ماهواره
بن‌بست سانسور و ناتوانی رژیم در کنترل رسانه‌ها وزیر ارشاد دولت آخوند حسن روحانی را ناگزیر به اعتراف کرده است که کنترل رسانه‌ها از نظر فنی و مرزهای جغرافیایی ممکن نیست.
علی جنتی طی سخنانی در جمع معاونان نیروی انتظامی رژیم گفته است: «‌با توجه به برنامه‌هایی که غربی‌ها اجرا می‌کنند ماهواره‌ها را از مدار ۳۶ هزار کیلومتر در مدار ۱۰۰۰ کیلومتری کار می‌گذارند و بدین ترتیب با موبایل هوشمند هر فردی به‌راحتی می‌تواند ۲ هزار شبکه ماهواره‌یی دریافت کند و ما باید از الآن به فکر برخورد با این پدیده باشیم».
وزیر ارشاد رژیم در مورد آمار شبکه‌های ماهواره‌یی گفته است «‌۹ هزار کانال تلویزیونی و شبکه ماهواره‌یی و فرامرزی» وجود دارد.
قبلا آخوند حسن روحانی نیز گفته بود «‌امروز دیگر ابزار رادیو و تلویزیون کم‌کم به کنار گذاشته می‌شود و موبایل و اینترنت جای آن ابزار را پر می‌کند» و «‌ما نمی‌توانیم از مدرن‌ترین ابزارهای فناوری فاصله بگیریم و نمی‌توانیم در سرعت… از دنیا عقب بمانیم».
علی جنتی در جای دیگری از سخنانش به ناتوانی رژیم در کنترل افکار عمومی اشاره کرده و گفته است: «اگر در گذشته می‌توانستیم با اعمال کنترل از طریق اعمال فشار به اصحاب رسانه با هدایت اخبار و اطلاعات و در اختیار قرار گرفتن دروازه‌های خبری یا تدابیر تبلیغاتی، افراد را هدایت کنیم، در حال حاضر این بازی عوض شده و حاکمیتها نمی‌توانند افکار عمومی را به‌راحتی در دست گیرند».
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فنی‌آوری رژیم نیز در9بهمن 93 گفته بود که ”اگر فضاهای مجازی و شبکه‌ها فیلتر شوند، بازار فیلترشکنها پر رونق می‌شود و شبکه‌ها به‌دلیل زیاد بودن، شکل مهاجرتی به خود میٰ‌گیرند و کار کنترل به مراتب سخت‌تر خواهد شد“.
عزت الله ضرغامی رئیس سابق رادیو تلویزیون رژیم نیز اعتراف کرده بود که بیش از ۶۰ درصد مردم تهران بیننده برنامه شبکه‌های ماهواره‌یی هستند.
اما در این میان، اعتراف خبرگزاری مهر رژیم قابل‌توجه است چرا که به‌خوبی پرده‌ها را کنار می‌زند و اصل نگرانی سران نظام آخوندی را از ماهواره‌ها و رسانه‌های اجتماعی و اینترنت برملا می‌سازد.
این خبرگزاری حکومتی در رابطه با خیزش مردم مهاباد و بازتاب جهانی آن نوشته است: ”مجاهدین آتش‌بیار معرکه بودند و در فضای مجازی در میان کاربرانی که بیشترین پستها و کامنتها و اخبار را اشاعه می‌دادند، بیشترین سهم برای سازمان مجاهدین بود. “. (خبرگزاری مهر 19اردیبهشت 94)
یک منبع دیگر رژیم نیز نوشت: ”حرکت هماهنگ کاربران وابسته به مجاهدین / مجاهدین بر حادثه مهاباد کبریت زدند“.
آخوند ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور رژیم نیز ضمن ابراز وحشت نسبت به خیزش قهرمانانه مردم مهاباد به نقش رسانه‌های اجتماعی در به بن‌بست کشیدن سیاست رژیم در زمینه سانسور خبر مرگ دلخراش فریناز خسروانی گفته است: «دشمنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها از یک حادثه عادی یک بحران ساختند“.
منظور دادستان کل رژیم از ”بحران“ بحران امنیتی است که در پی قتل فریناز خسروانی برای رژیم به‌وجود آمد و اکنون رسانه‌های رژیم اعتراف می‌کنند که مجاهدین بیشترین نقش را در این قضایا داشته‌اند.
اعتراف سران و مهره‌های نظام در شکست رژیم در زمینه کنترل ماهواره‌ها و بن‌بست سانسور این سؤال را پیش می‌آورد که وحشت رژیم از ماهواره برای چیست که اکنون وزیر سانسور دولت آخوند روحانی از مبارزه با ماهواره ابراز ناامیدی می‌کند؟
واقعیت این است که وحشت رژیم و سران آن قبل از هر مسأله‌ای به اعتراف خودشان از جنس امنیتی است، لذا به‌رغم میل و خواسته‌شان، وقتی خیزش جوانان با استفاده از فضای مجازی و ماهواره‌ها بالا می‌گیرد، به‌اجبار آدرس منبع وحشت خود را می‌دهند، مجاهدین و مقاومت ایران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d54d4d3-6454-4dc3-87d1-e35c184f8080"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات