728 x 90

ند پرایس: ترس اصلی رژیم ایران از مردم این کشور است

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

در نشست خبری دوشنبه، ۲۶سپتامبر (چهارم مهر)، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضهای اخیر در ایران و این‌که آمریکا برای توقف کشته شدن ایرانی‌ها به دست حکومتشان چه کاری می‌تواند انجام دهد، گفت: «ما خشونت و وحشی‌گری نیروهای امنیتی ایران را محکوم می‌کنیم. سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضهای مسالمت‌آمیز پس از مرگ مهسا امینی وحشتناک است و مطلع شده‌ایم که نیروهای امنیتی دهها معترض را کشته‌اند. معتقدیم این وظیفه جامعه بین‌المللی است که برای اعمال حقوق جهانی افراد کاری انجام دهد. از نزدیک تحولات ایران را دنبال می‌کنیم و معتقدیم رهبران ایران باید به سخنان معترضان گوش دهند نه این‌که به آنها شلیک کنند. با این حال، متأسفانه جمهوری اسلامی رژیمی است که در استفاده از خشونت علیه افرادی که به‌طور مسالمت‌آمیز حقوقشان را می‌خواهند، سابقه طولانی دارد».

او ادامه داد: «همان‌طور که پیش از این اشاره شد، برای مقابله با خشونت رژیم ایران علیه شهروندانش اقدام‌هایی انجام داده‌ایم. تحریم پلیس اخلاق، نهادی که مسئول مرگ مهسا امینی است، انجام شد و در عین‌حال هفت نفر دیگر را که در این سال‌ها در سرکوب‌های مردم ایران دست داشته‌اند، تحریم کردیم. این اولین تحریم‌های حقوق‌بشری نیست که ما علیه ایران وضع کرده‌ایم و آخرین تحریم‌های حقوق‌بشری ما علیه این کشور نیز نخواهد بود. درباره صدور مجوز برای فراگیر شدن ارتباط ایرانی‌ها با یکدیگر و با سایر نقاط جهان نیز گام برداشتیم. همه ما می‌خواهیم بدانیم در داخل ایران چه می‌گذرد و مردم شجاع ایران در واکنش به مرگ غم‌انگیز مهسا امینی چه می‌کنند».

او در بخش دیگری از گفته‌هایش افزود: «بر اساس برخی گزارشها، دولت ایران دسترسی بیشتر از ۸۰میلیون شهروند خود به اینترنت را قطع کرده است. از این اقدام‌ها روشن است که رهبران ایران در اصل از مردم خود می‌ترسند. بنابراین ما متعهدیم اطمینان حاصل کنیم مردم ایران می‌توانند از حق جهانی آزادی بیان و حق دسترسی آزادانه به اطلاعات از طریق اینترنت، استفاده کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9234141-8a6f-4ad5-b66b-5093064868ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات