728 x 90

ند پرایس: ایران هم‌چنان درگیر طیف وسیعی از نقض حقوق‌بشر است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ مطبوعاتی روز پنجشنبه ۳۰تیر در پاسخ به سؤالی پیرامون معاهده شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم ایران گفت: «ایران سابقه طولانی در حبس ناعادلانه اتباع خارجی برای استفاده به‌عنوان اهرم سیاسی دارد.
ایران هم‌چنان درگیر طیف وسیعی از نقض حقوق‌بشر است».
وی در ادامه سخنان خود با بر شمردن گوشه‌ای از اقدامات رژیم ایران در این زمینه اضافه کرد: «ایران هم‌چنان درگیر طیف وسیعی از نقض حقوق‌بشر است که شامل بازداشت گسترده، خودسرانه یا غیرقانونی افراد است و بسیاری از آنها پس از محاکمه‌های ناعادلانه با شکنجه و اعدام روبه‌رو شده‌اند. این شیوه‌ها ظالمانه است. ایران هم‌چنان آمریکایی‌ها را نگه می‌دارد، ایران به‌طور ناعادلانه اتباع کشورهای ثالث را نگه می‌دارد. این یکی از اولویتهای این دولت است و هم‌چنان اولویت این دولت خواهد بود که به این وضعیت رسیدگی کند، تا آمریکاییها آزاد شوند و ما به همکاری با شرکای خود ادامه خواهیم داد تا به اقدامات شنیع ایران در بازداشت غیرقانونی اتباع کشورهای ثالث رسیدگی کنیم».
ند پرایس در ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظر دولت آمریکا پیرامون اظهارات رئیس آژانس اطلاعاتی انگلستان که گفته است: «معتقد نیست خامنه‌ای تصمیمی برای بستن یک توافق گرفته باشد» اضافه کرد: «واقعیت این است که توافق ماهها است روی میز حاضر است. اما ایران تا این لحظه حداقل تمایلی برای دستیابی به این توافق از خود نشان نداده است، بنابراین قطعاً این نظر درست است».
وی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی درباره ادامه تحریم‌ها توسط آمریکا و هم‌پیمانان گفت: «انگلستان به این اصل که بایدن رئیس‌جمهور بایدن تأکید کرده است که ایران نباید قادر به دستیابی به سلاح هسته‌یی باشد، متعهد است. تحریم‌های ما باقی خواهند ماند. تا زمانی که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صورت نگیرد و من کاملاً انتظار دارم که متحدان ما در سرتاسر جهان از جمله متحدان نزدیکمان در چارچوب ۵ به‌علاوه یک به فشار مالی اقتصادی بر ایران ادامه دهند، مگر این‌که و تا زمانی که تغییر مسیر دهد».(سایت وزارت خارجه آمریکا ۳۰تیرماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2af8b796-ceda-4901-b32c-ad5e0b7b2b2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات