728 x 90

ند پرایس: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران «منصفانه و آزاد» نبود

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا؛ روز دوشنبه ۳۱خرداد در گفتگویی تلفنی با خبرنگاران پیرامون انتخابات انجام شده در رژیم آخوندی گفت: «این انتخاباتی منصفانه و آزاد نبود و در جریان آن مردم ایران از حق انتخاب رهبران خود، محروم شدند».
وی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات جاری در وین و بازگشت به برجام گفت: «بازگشت احتمالی به این توافق ابزار بیشتری در اختیار آمریکا قرار می‌دهد تا به مسائلی فراتر از برجام از جمله مسأله موشکی، حقوق‌بشر، و حمایت از شبه‌نظامیان رسیدگی کند. و به ما اجازه می‌دهد بار دیگر و به‌طور دائمی و قابل راستی‌آزمایی، جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی را بگیریم».

 

پیش‌تر فرانسه نیز در زمینه انتخاب آخوند رئیسی ابراز نگرانی کرده بود. آگنس فون درمول، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه ۳۱خرداد گفت: «ما همواره نگرانی‌مان از وضعیت حقوق‌بشر در ایران و وضعیت اتباع زندانی‌مان در این کشور را ابراز داشته‌ایم و هم‌چنان این وضعیت را پیگیری می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de55107a-62b2-40cc-917b-1928b7afa686"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات