728 x 90

ند پرایس: از هر ابزار مناسبی برای مقابله با تاثیرات بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران استفاده خواهیم کرد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴خرداد در بریفینگ مطبوعاتی روزانه در مورد نفوذ و دخالت‌های رژیم ایران در منطقه گفت: از هر ابزار مناسبی که در اختیار داریم برای مقابله با تاثیرات بی‌ثبات کنند سپاه پاسداران استفاده خواهیم کرد، شما شاهد تحریم‌های مالی که اعمال کرده‌ایم بوده‌اید.

ند پرایس در پاسخ به سؤالی در مورد برجام گفت: توافقی که چند ماه است برای بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام روی میز بوده است. اما برای این‌که این اتفاق بیفتد، تهران باید تصمیم بگیرد که خواسته‌هایی را که فراتر از محدوده برجام است کنار بگذارد، باید تصمیم بگیرد موضوعاتی را که خارج از برجام هستند کنار بگذارد، ما کاملاً روشن کرده‌ایم که موضع ما چیست، معتقدیم اگر ایران این تصمیم سیاسی را بگیرد، ما در موقعیتی خواهیم بود که بتوانیم به‌سرعت بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را نهایی و پیگیری کنیم. اگر ایران این کار را انجام ندهد، احتمال این‌که ما بتوانیم به یک بازگشت متقابل به پایبندی برسیم را بیشتر به خطر می‌اندازد. ما منتظر پاسخ سازنده ایرانیان هستیم. پاسخی که موضوعاتی را که خارج برجام هستند را کنار می‌گذارد.

ند پرایس افزود: در این مورد به این معنی است که چیزی است که بخشی از برجام نیست... . . می‌گوییم ما آماده هستیم که بر اساس دوجانبه دوباره به برجام وارد شویم، یعنی اگر ایران تصمیم بگیرد که مایل است محدودیتهای هسته‌یی را که برجام نامیده می‌شود دوباره اعمال کند، ما حاضریم آنچه را که از نظر لغو تحریم‌ها لازم است انجام دهیم. این الآن انتخاب ایران است که قراردادی را که مدتها است روی میز بوده بپذیرد. توافقی است که هنوز به نفع امنیت ملی ما و عدم تکثیر است.

ند پرایس: ما با متحدان و شرکای منطقه‌ای خود از جمله اسراییل در همکاری هستیم، از هر ابزار مناسبی که در اختیار داریم برای مقابله با تاثیرات بی‌ثبات کنند سپاه پاسداران استفاده خواهیم کرد، شما شاهد تحریم‌های مالی که اعمال کرده‌ایم بوده‌اید. شرکای اسرائیلی‌مان و شرکای خلیج‌فارس و سایر شرکای خود در سراسر خاورمیانه در این زمینه همکاری نزدیک داریم. و من شک ندارم چالشی که ایران برای منطقه و فراتر از آن ایجاد می‌کند، در دستور کار قرار خواهد گرفت.(سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۴خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29225922-2981-43e5-ba69-70ef3b5af721"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات