728 x 90

ند پرایس: آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹مهر در کنفرانس خبری خود ضمن حمایت از اعتراضات مردم و محکوم کردن سرکوب آن توسط نیروهای دولتی اعلام کرد که «آنچه که به‌عنوان یک جنبش شروع شد و در واکنش به مرگ مهسا امینی بود و اهمیت گسترده‌تری پیدا کرده است و این برای مردم ایران نمادی از مطالبات حقوق جهانی آنها می‌باشد و آمریکا در کنارشان ایستاده است».
ند پرایس در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی پیرامون اعتراضات در ایران و اقدامات دولت آمریکا در حمایت از مردم ایران گفت: «ما حالا دو بسته از تحریم‌ها و نامگذاریها را علیه رژیم ایران اعلام کرده‌ایم که در مجموع ۱۴مقام ایرانی را شامل می‌شود که به‌نحوی مسئول بیرحمی‌ها و تلاشها برای قطع مردم از بقیه جهان هستند. ما مجوز جدیدی صادر کرده‌ایم تا شاهد باشیم که مردم ایران به سخت افزار و نرم‌افزار لازم دسترسی داشته باشند تا مطمئن شوند که صدایشان در داخل ایران و در سایر نقاط جهان شنیده می‌شود.
من می‌توانم ببینم که در داخل ایران چه می‌گذرد. آنچه که به‌عنوان یک جنبش شروع شد و در واکنش به مرگ مهسا امینی بود و اهمیت گسترده‌تری پیدا کرده است و این برای مردم ایران نمادی از مطالبات حقوق جهانی آنها می‌باشد و آمریکا در کنارشان ایستاده است و ما به تلاشهایی که می‌توانیم برای مورد حسابرسی قرار دادن ایران ادامه می‌دهیم حسابرسی کسانی که در این بیرحمی‌ها و در ساکت کردن صداهای اعتراض مقصر هستند و توجه ما از این موضوع کم نخواهد شد».
وی هم‌چنین در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون نقش مخرب رژیم ایران در منطقه اضافه کرد: «چالشهای امنیتی هست که برخی از آنها یقینا ناشی از ایران است و ما چشمانمان را از تهدید از طرف ایران بر نمی‌داریم تهدید ایران نه تنها علیه منطقه است بلکه به‌نحوی از انحا هم فراتر از آن تهدید است.
شما ما را دیده‌اید که گذشته از هر گونه روابط دوجانبه که ما در منطقه داریم واکنش نشان می‌دهیم و اقدام می‌کنیم که در برخی موارد چند جانبه و در برخی موارد یکسویه علیه رفتار بدخواهانه و نفوذ بدخواهانه ایران می‌باشد یا ایران تلاش کرده که این تهدیدات را به سراسر منطقه صادر نماید.
ما نمی‌خواهیم هیچیک از ابزار مهمی که داریم را که برای اطمینان از این‌که ایران تهدیدی علیه مردم آمریکا یا منافع آمریکا نباشد یقینا این تغییری نمی‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4fa2bf4-54fc-4e5b-89ab-e2879ff6d623"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات