728 x 90

نخست‌ وزیر کانادا: تلاش‌ها برای پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال سرنگونی پرواز ۷۵۲ ادامه می‌دهیم

نخست وزیر کاناداجاستین ترودو
نخست وزیر کاناداجاستین ترودو

نخست وزیر کاناداجاستین ترودو دو روز پس از انتشار گزارش سازمان هواپیمایی رژیم ایران درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲ توسط سپاه پاسداران تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی ایران نسبت سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی ادامه می‌دهد . در این گزارش، «کاربر سامانه دفاع هوایی» مقصر این حادثه معرفی شده که به‌ دلیل «خطا در تنظیم جهت جغرافیایی»، این هواپیمای مسافربری را «یک هدف متخاصم» تشخیص داد و باعث شلیک دو موشک به سمت آن شد.

جاستین ترود که با خبرنگاران در آتاوا صحبت می‌کرد، اظهار داشت، همانطور که در نخستین روزهای پس از این فاجعه دلخراش در گفت‌وگو با خانواده‌های قربانیان مطرح کردم، به تلاش‌های خود برای حصول اطمینان از پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال اقداماتش ادامه می‌دهیم تا حقیقت روشن و عدالت اجرا شود و کسانی که مسئول این حادثه بسیار، بسیار هولناک بودند به طور کامل پاسخگو شوند.

نخست وزیر کانادا در ادامه با تاکید بر حمایت از خانواده قربانیان سرنگونی هواپیمای مسافری تصریح کرد، ما به وعده خود درباره این که بدانیم چه اشتباهی رخ داد و چگونه این فاجعه هولناک اتفاق افتاد عمل می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که ایران مسئولیت کامل نقش خود در جان‌باختن این همه انسان را بپذیرد.

جاستین ترودو همچنین گفت، ما به همکاری با شرکا و جامعه بین المللی که خواهان پاسخگو کردن رژیم ایران هستند، ادامه می‌دهیم و همچنین خواستار تغییر در قوانین بین‌المللی حاکم‌بر حوزه بررسی سوانح هوایی در خصوص پاسخ به سوانحی از این دست هستیم.

به جز کانادا و اوکراین، بریتانیا، افغانستان و سوئد هم که شهروندانش در این سانحه کشته شدند، از رژیم ایران خواسته‌اند درباره سرنگونی هواپیما "توضیح کاملی" ارائه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f74f4057-75b9-460b-8046-131b5e5219e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات