728 x 90

نخست‌وزیر اوکراین رژیم ایران را متهم به ارتکاب جنایات جنگی کرد

دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین
دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین

دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، کی‌یف موضوع همدستی تهران با مسکو از طریق تحویل پهپادهای انفجاری برای حمله به زیرساخت‌های شهری و غیرنظامیان اوکراینی را در دادگاه جنایی بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین، چهارشنبه ۱۰اسفند در توضیح مشارکت رژیم ایران در کشتار غیرنظامیان و حمله به زیرساخت‌های اوکراین گفت: «اندکی قبل در حمله ۱۴ پهپاد انفجاری ساخت ایران به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین، یک نفر کشته و ۴نفر زخمی شدند».

شمیهال با این بیان که روسیه در تأمین پهپادها از کمکهای ایران برخوردار شده که متأسفانه از آنها علیه زیرساخت‌های شهری و شهروندان اوکراینی استفاده می‌کند، افزود: «این روند ۶ماه است که ادامه داشته و صدها و چه‌بسا هزاران پهپاد انفجاری ساخت ایران در کار بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی و شهروندان اوکراین هستند».

وی در خصوص محاکمه مقامات رژیم ایران به اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان اوکراینی از طریق تحویل پهپادهای انفجاری به روسیه، گفت: «ما در مورد هم‌پپمانی و همدستی ایران با روسیه در ارتکاب این جنایات جنگی در حال صحبت با محافل بین‌المللی، در چارچوب تحقیقات جنایی دادگاه بین‌المللی هستیم».

نخست‌وزیر اوکراین گفت: «موضوع دخالت ایران در ارتکاب این دست از جنایات از طریق کمک به روسیه را در دادگاه جنایات جنگی پیگیری خواهیم کرد» (العربیه ۱۰اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac8c2a60-c1f6-4255-b648-38ac3c3babf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات