728 x 90

ناو یو.اس.اس تئودور روزولت به خانه بازمی‌گردد!

ناو یو.اس.اس تئودور روزولت
ناو یو.اس.اس تئودور روزولت

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه گزارش داد: ناو هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه در حال بازگشت به خانه است.

واشنگتن (AP) - به‌گفته مقامات آمریکایی، اقدام نادر پنتاگون برای نگه‌داشتن دو ناو هواپیمابر نیروی دریایی در خاورمیانه در چند هفته گذشته اکنون به پایان رسیده است، این در حالیست که ناو یو.اس.اس تئودور روزولت در حال عزیمت به خانه است.
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به ناو روزولت دستور داده بود که استقرار خود را برای مدت کوتاهی تمدید کند و در منطقه بماند، زیرا یو.اس.اس آبراهام لینکلن برای رسیدن سریع‌تر به منطقه تحت فشار قرار داشت. دولت بایدن حضور نظامی ایالات متحده در آنجا را برای کمک به دفاع از اسراییل در برابر حملات احتمالی ایران و نیروهای نیابتی آن و محافظت از نیروهای آمریکایی تقویت کرد.
فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه مدت‌هاست که استدلال می‌کنند که حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های جنگی همراه آن یک عامل بازدارنده مؤثر در منطقه به‌ویژه برای ایران بوده است. از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس در نوار غزه در پاییز گذشته، یک ناو هواپیمابر در منطقه و اطراف آن حضور مستمر داشته است و برای دوره‌های کوتاهی با هم همپوشانی داشته و دو ناو هواپیمابر را در همان زمان در آنجا حضور داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1895129-a5b5-4485-94af-740a75a6fdd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات