728 x 90

نامه ۵۰نماینده کنگره آمریکا: دولت قبل از امضای برجام با نهاد قانونگذار آمریکا مشورت کند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نزدیک به ۵۰نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌یی به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور نگرانی عمیق خود؛ نسبت به احیای برجام و موارد متعدد گنجانده شده در متن نهایی با دولت اصلی حامی تروریسم در جهان را اعلام کردند.
جاش گاتیمر، نماینده دمکرات از ایالت نیوجرسی، و اندرو گاربارینو، نماینده جمهوریخواه از ایالت نیویورک تدوین‌کنندگان این نامه بودند.
در بخشی از این نامه با اعلام درخواست مشورت با کنگره قبل از هر توافقی آمده است «از دولت شما می‌خواهیم که متن کامل هر پیشنهادی برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌یی ایران، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، از جمله هر گونه توافق جانبی را به کنگره ارائه دهد و دولت قبل از امضای برجام با نهاد قانونگذار ایالات متحده درباره بازگشت به این توافق مشورت کند».
بر اساس گزارشات منتشره پیرامون این نامه؛ نمایندگان قویا از جو بایدن خواسته‌اند که اجازه ندهد اورانیوم غنی شده رژیم ایران به روسیه منتقل شود، و مسکو حق انجام همکاری هسته‌یی با جمهوری اسلامی، از جمله قرارداد ۱۰میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های هسته‌یی ایران٬ را نداشته باشد.
بر اساس بیانیه دفتر جاش گاتیمر، ۳۴عضو دمکرات و هم حزبی آقای بایدن این نامه را امضا کرده‌اند.

 

شایان ذکر است که در تاریخ ۵شهریور نیز شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در مورد عدم شفافیت مذاکرات توافق هسته‌یی با رژیم ایران خواستار پایبندی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به قانون «اینارا» شدند که بر اساس آن آمریکا موظف است برجام را به‌عنوان یک توافق جدید و نه تداوم توافق پیشین ارائه کند.
مایک مک‌کال، جمهوریخواه ارشد کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، عدم ارتباط دولت با کنگره را آن هم در حالی که مجلس رژیم ایران در جریان جزئیات مذاکرات قرار گرفته است را تکان‌دهنده توصیف کرد.
آنها ضمن ابراز نگرانی از مفاد توافق و مطالبات رژیم ایران در روند توافق هسته‌ای، پرسشهای متعددی را نسبت به پیامدهای خطرناکی که ایران ممکن است برای امنیت و صلح منطقه‌یی و بین‌المللی ایجاد کند را مطرح کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a06ced37-ca8c-41bd-9f06-2d4b7a74f7c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات