728 x 90

نامه ۲۵نمایندهٔ کنگره به دولت بایدن: امتیازات حداکثری به جای استمرار کارزار فشار حداکثری به رژیم ایران به توطئه‌های ترور و حملات تروریستی منطقه‌ای راه برده است

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نامه ۲۵نماینده کنگره آمریکا به دولت بایدن

امتیازات حداکثری به جای استمرار کارزار فشار حداکثری به رژیم ایران

به دور زدن تحریم‌های نفتی و توطئه‌های ترور و حملات تروریستی منطقه‌ای

مانند حمله پهپادی به نخست‌وزیر عراق راه برده است

 

۲۵تن از نمایندگان ارشد کنگره آمریکا طی نامه‌یی به دولت بایدن نگرانی‌ خود را نسبت به احیای توافق شکست‌خورده اتمی با رژیم ایران از طریق گفتگوهای غیرمستقیم و احتمال یک توافق بدتر به‌اصطلاح «کمتر برای کمتر» برای کاهش تحریم‌ها ابراز داشتند.

در این نامه با تأکید بر ضرورت ادامه فشار حداکثری دولت ترامپ علیه رژیم آخوندی، خطاب به دولت بایدن خاطرنشان شده است: رژیم ایران در پایان سال۲۰۲۰ تنها ۴میلیارد دلار ذخایر ارزی قابل دسترس در اختیار داشت. در حالی که قبل از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام، ۱۲۰میلیارد دلار بیشتر در اختیار داشت. اما طی یک سال گذشته، امتیازات حداکثری، به حملات تروریستی منطقه‌ای و توطئه‌های ترور و آدم‌ربایی و دور زدن تحریم‌ها و افزایش ذخایر ارزی این رژیم راه برده است.

رژیم ایران به صادرات غیرقانونی نفت به چین ادامه می‌دهد و در دریاهای آزاد با انجام انتقال کشتی به کشتی نفت، تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند و دولت تحریم کشتی‌ها، کاپیتانها یا شرکت‌های کشتیرانی و بیمه که از آنها حمایت می‌کنند، خودداری کرده است.

به‌رغم آسان گرفتن و حتی برداشتن برخی تحریم‌ها از روی تعدادی از نهادهای رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش، مانند حوثی‌ها، رژیم ایران رفتار خود را تعدیل نکرده و نیروهای نیابتی آن گستاخ‌تر شده‌اند.

این رژیم در حال غنی‌سازی اورانیوم به سطوح بالاتر در نقض غیرقابل برگشت اتمی نسبت به قبل است. علاوه بر این، به‌رغم بیش از دوازده نامه اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان که خواستار اطلاعاتی در مورد اجرای تحریم‌های رژیم ایران شده بودند، دولت شما هم‌چنان کنگره را در مورد برنامه‌هایش برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها علیه رژیم یاران در بی‌اطلاعی رها کرده است.

 

نامه ۲۵نماینده کنگره آمریکا در ادامه می‌افزاید: در سال۲۰۲۱، رژیم و عواملش آشوب منطقه‌ای خود را به سطح بی‌سابقه‌یی افزایش دادند. همین هفته گذشته، شبه‌نظامیان تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران در اقدامی به ترور نخست‌وزیر عراق دست زدند. و به‌دنبال برداشتن فشار از روی رژیم ایران برای خارج کردن نیروهایش از سوریه، گروه‌های وابسته به رژیم ایران در یک حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا، التنف، در جنوب شرقی سوریه، دست داشتند.

از سرگیری مذاکرات با ایران برای بازگرداندن توافق اتمی شکست‌خورده، یا حتی بدتر از آن، توافق "کمتر در برابر کمتر"، پاداشی به چنین رفتار شریرانه‌ای خواهد بود و این رژیم از منابع مالی که دریافت کند برای حمایت از تروریسم و ​​بی‌ثباتی در منطقه، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر علیه مردم ایران استفاده خواهد کرد.

 

در ادامه این نامه هم‌چنین آمده است: کمیته مطالعات جمهوریخواهان RSC در اوایل سال جاری در یک موضع رسمی، به صراحت اعلام کرد ما برای مخالفت و تلاش برای بازگرداندن لغو تحریم‌های رژیم ایران، مبارزه خواهیم کرد، مگر این‌که رژیم ایران ۱۲ شرط مطرح شده توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، در کارزار فشار حداکثری را برآورده کند. ما این نامه را می‌نویسیم تا به شما یادآوری کنیم که قدرت تنظیم تجارت با کشورهای خارجی، و در نتیجه توانایی اعمال تحریم‌های اقتصادی، به عهده کنگره است.

زمانی که جمهوری‌خواهان به‌زودی دوباره اکثریت را به دست آورند، ما به‌دنبال این هستیم تا اختیار کنگره بر تحریم‌های اقتصادی را با تصویب قانون فشار حداکثری مجدداً مورد تأیید قرار دهیم و توانایی این دولت را مانند دولت اوباما، برای لغو تحریم‌ها و سوء‌استفاده از اختیارات صدور معافیتها و مجوز برای کاهش تحریم‌های رژیم ایران، محدود می‌کنیم. هم‌چنین در انتظار استفاده از همه ابزارهای قانونی موجود، از جمله قانون بازنگری توافق اتمی رژیم ایران برای اجباری کردن رأی‌گیری در مورد لغو تحریم‌ها هستیم.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از: نمایندگان کنگره:

پت فالون Pat Fallon،

جیم بنکس Jim Banks،

جو ویلسون Joe Wilson،

دان کرنشاو Dan Crenshaw،

رانی جکسون Ronny L. Jackson،

دان بیکن Don Bacon،

اسکات دس جارلیس Scott DesJarlais،

داگ لامبورن Doug Lamborn،

ماریا الویرا سالازار Maria Elvira Salazar،

کت کامک Kat Cammack،

رندی و بر Randy Weber،

رالف نورمن Ralph Norman،

اگوست فلوگر August Pfluger،

ریچارد هادسون Richard Hudson،

تروی نهلس Troy Nehls،

جیک الزی Jake Ellzey،

آن واگنر Ann Wagner،

دبی لسکو Debbie Lesko،

داستی جانسون Dusty Johnson،

گرگوری استوبی Gregory Steube

کلیف بنز Cliff Bentz،

جودی آرینگتن Jodey C. Arrington،

جف دانکن Jeff Duncan،

بلیک مور Blake D. Moore،

گای رشنتالر Guy Reschenthaler.

 

رو نوشت به:

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا برای ایران

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل

 

(کنگره ایالات متحده آمریکا، مجلس نمایندگان - ۸آذر۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/479ffc24-92b2-41fe-9697-278eed190b86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات