728 x 90

نامه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد - اتهام زنی محتمل به اپوزیسیون ایران در مؤسسه «دی سایت»

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران ازاد
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران ازاد

سربرگ نامه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

به آقای جیوآنی دی لورنسو

سردبیر هفته‌نامه «دی سایت»

برلین – ۲۰اکتبر ۲۰۲۱

 

موضوع: اتهام زنی محتمل به اپوزیسیون ایران در مؤسسه «دی سایت»

 

آقای جیوآنی دی لورنسو، سردبیر محترم هفته‌نامه «دی سایت»،

در کمال حیرت، از طریق سایت شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) از تلاشهایی مطلع شدیم که توسط یکی از روزنامه‌نگاران رسانه شما، خانم لوئیزا هومریش، برای انگ زدن به اپوزیسیون اصلی ایران مجاهدین خلق صورت می‌گیرند. ۳۰سؤال شوکه‌کننده مبتنی بر اتهامات و گزارشات نادرست پشت آن حکایت از این تلاش دارد.

تجربه‌ای که ما از خانم هومریش و مقالات پیشین وی داریم، به‌ویژه یک مقاله‌اش که در هفته‌نامه اشپیگل منتشر و به‌صورت موفقیت‌آمیزی مورد شکایت قضایی قرار گرفت و البته به‌طور خاص کاتالوگی از سؤالات که او برای نمایندگی مجاهدین خلق در برلین با مهلت ۴روزه برای پاسخ به ۳۰سؤال با ادعای برخورداری از «بعد تاریخی» ارسال کرده، نفس ما را بند می‌آورد.

پاسخ به چنین سؤالاتی قبلاً چندین بار از جمله در دادگاه‌ها داده شده است. برچسب زدن به مجاهدین خلق و مجرم جلوه دادن آنها بارها [از سوی محاکم قضایی] رد و ادامه انتشار اخبار جعلی آشکار در مورد آنها ممنوع شده است.

علاوه بر این نمی‌تواند ارتباطی بین محتوای سؤالات مطرح شده از سوی خانم هومریش [با مجاهدین خلق] اثبات شود و این اتهامات در رابطه با آنها بی‌ربط می‌باشند. هیچ تحقیق اثبات شده علمی درباره وقایع تاریخی، دیدگاهها و اشکال رفتاری مورد ادعای خانم هومریش وجود ندارد بلکه این ادعاها صرفاً معطوف می‌شوند به مطالب منتشر شده از سوی رژیم ایران و یا اظهارات خصوصی به‌اصطلاح «جدا شدگانی» که برخی از آنها در آلمان به‌خاطر فعالیت در قالب مأمور سرویس مخفی توسط دادگاه محاکمه شده‌اند.

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد (DSFI) متشکل از چندین سیاستمدار و فعال حقوق‌بشر است که سال‌هاست به‌صورت فشرده با موضوع ایران و اپوزیسیون سروکار دارند. ما و هزاران تن از دوستانمان در سرتاسر جهان - پاسخ تمام این سؤالات را شخصاً دریافت کرده‌ایم. ما در دیدارهای متعدد از شهر اشرف در عراق، اشرف۳ در آلبانی، از نمایندگیهای مقاومت ایران در کشورهای مختلف و هم‌چنین طی ملاقاتهایی با کمیسیونهای شورای ملی مقاومت از جمله کمیسیونهای امور خارجی و زنان در پاریس و آلبانی و هم‌چنین بواسطه تماسهای زیاد خصوصی با اعضای مقاومت ایران، با این افراد متعهد آشنا شده‌ایم. ما با انزجار نظاره‌گر تاثیراتی هستیم که خانم هومریش با سؤالاتش بر این افراد می‌گذارد و یا اتهاماتی که به رفتار آنها می‌زند. از سوی دیگر، هومریش ضربه روحی که این افراد از سوی رژیم بواسطه کشتار و شکنجه اعضای خانواده یا خودشان دریافت کرده‌اند را به کلی نادیده می‌گیرد.

ما گمان می‌کنیم که کار تحقیقی و اهدافی که خانم هومریش با مقاله‌اش دنبال می‌کند نه انجام حرفه روزنامه‌نگاری با دقت خاص بلکه مقاله‌ای با این هدف تبلیغاتی است که به بزرگترین سازمان اپوزیسیون ایران و همه افراد مرتبط با آن برچسب بزند. نباید برای شما امری پوشیده باشد که رژیم ایران از زمان به قدرت رسیدن در راستای نابودی کامل همه مخالفانش تلاش کرده و در عمل نیز آن را پیگیری کرده است. نسبت به میزان وحشیگری و غیرانسانی بودن این رژیم باید احتمالاً خانم هومریش نیز واقف باشد، به‌خصوص که او یک سال در تهران تحصیل کرده است.

علاوه بر این، از خود می‌پرسیم که چرا باید به چنین «موضوع تاریخی» که او نمی‌خواهد توضیح دهد، همین الآن پرداخته شود. شاید بتوانیم اینجا کمک کنیم. پاسخ واضح است اگر تجربیات خود را به‌خاطر بسپارید و آنها را در زمینه سیاسی قرار دهید. هر زمان که رژیم ایران تحت فشارهای بین‌المللی و داخلی قرار می‌گیرد، رژیم با همه امکانات نفوذ خود، آژانس‌ها یا نهادها و سازمانهای جبهه‌ای کمپینهای گسترده‌ای را برای تأثیرگذاری بر رسانه‌ها و مدنی و هم‌چنین افکار عمومی سیاسی آغاز می‌کند. با انجام این کار، از تهدید، گزارش یا تحقیر دوری نمی‌کند.

ضمنا از خود می‌پرسیم که چرا باید به چنین موضوع به‌اصطلاح «تاریخی» که او نمی‌خواهد آنرا تشریح کند، همین الآن پرداخته شود. شاید ما بتوانیم در این نقطه یاری کنیم. پاسخ واضح است اگر تجربیات خود را به‌خاطر بیاوریم و آنرا در ارتباطی سیاسی قرار دهیم. هر زمان که رژیم ایران تحت فشارهای بین‌المللی و داخلی قرار می‌گیرد، با همه امکانات نفوذ خود و از طریق همه آژانس‌ها، مؤسسات و سازمانهای پوششی خود کارزارهای گسترده‌ای را برای تأثیرگذاری بر رسانه‌ها و افکار عمومی مدنی و سیاسی به‌راه می‌اندازد. و در به‌اجرا رساندن این کارزارها از اعمال هیچ تهدید، اتهام و برچسب زنی نیز ابایی ندارد.

متأسفانه، اظهارات خانم هومریش تاکنون در این زمینه حاکی از آن است که او می‌تواند بخشی از این تلاش‌ها و تأثیرات رژیم باشد.

ما انتظار داریم که حقایق بررسی شود و پاسخی در مورد دقت روزنامه‌نگاری کارمند شما ارائه شود.

 

با سلامهای دوستانه

کریستیان سیمرمان از جانب هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dc57d62-9bfe-484b-b080-95abb85c37c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات