728 x 90

نامه پروفسور الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۹۰ از آمریکا به نخست وزیر بلژیک

پروفسور الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی
پروفسور الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی

پروفسور الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۹۰ از آمریکا در نامه‌یی به نخست‌وزیر بلژیک نوشت: تاکنون ۱۴تن از برندگان جایزه نوبل نگرانی عمیق خود را از معامله شرم‌آور بلژیک و رژیم آخوندی برای آزادی دیپلمات تروریست اسدالله اسدی ابراز کردند.

ترجمه نامه پروفسور الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۹۰ از آمریکا:

اینجانب الیاس کوری برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۹۰ امضا کننده نامه زیر این نامه را به شما می‌نویسم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به قرارداد «انتقال افراد محکوم» که به‌طور مخفیانه بین بلژیک و جمهوری اسلامی ایران در مارس ۲۰۲۲ امضا شد ابراز دارم، دیپلمات محکوم ایرانی اسدالله اسدی به‌دلیل توطئه تروریستی در تجمع مقاومت ایران در سال ۲۰۱۸ محکوم شد این توافق به او اجازه می‌دهد که به ایران بازگردانده شود، جایی که مطمئناً آزاد خواهد شد.

اسدی توسط قوه قضاییه بلژیک به‌دلیل طراحی بمب‌گذاری در کنوانسیون بین‌المللی «ایران آزاد» در فرانسه در سال ۲۰۱۸ محکوم شد.

قوه قضاییه بلژیک حداکثر مجازات ممکن را برای اسدی صادر کرد و اعلام کرد که وی از طرف دولت ایران عمل می‌کند.

من متوجه شدم که بلژیک بی‌سر و صدا با ایران معاهده‌ای امضا کرده است که به افراد محکوم شده در قلمرو هر یک از طرفین اجازه می‌دهد به قلمرو طرف دیگر منتقل شوند.

با اجازه دادن به اسدی برای گذراندن باقیمانده دوران محکومیت ۲۰ساله خود در ایران، کشوری که خودش مسئول توطئه بمب‌گذاری تروریستی بود، حاکمیت قانون به سخره گرفته می‌شود. این موجب مصونیت بیشتر دولت ایران و مقامات آن‌که درگیر تروریسم و جنایات علیه بشریت هستند خواهد شد.

تصویب این معاهده به‌عنوان قانون توسط پارلمان بلژیک، عملاً اسدی را از گذراندن دوران محکومیت خود رها می‌کند و سابقه خطرناکی ایجاد می‌کند و به‌طور جدی حاکمیت قانون را در اروپا و سایر کشورها تضعیف می‌کند. این امر تروریسم ایرانی بیشتری را در سراسر جهان تشویق می‌کند و به مقامات ایرانی اطمینان می‌دهد که می‌توانند از مسئولیت جنایات بزرگ بین‌المللی فرار کنند.

من قویاً از دولت بلژیک می‌خواهم که درخواست خود را از پارلمان پس بگیرد و این معاهده غیراخلاقی و رسوا با حکومت دینی ایران را خاتمه دهد و به همان اندازه از پارلمان بلژیک می‌خواهم که اعلام کند که این معاهده تلاش‌های جهان برای مبارزه با تروریسم را به شکست می‌کشاند و آن را تصویب نکند.

 

امضاء کنندگان:

  • پروفسور الیاس کوری Elias Corey، برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۹۰، آمریکا

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fedb646e-b713-469a-a178-5c873559f3d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات