728 x 90

نامه برد شرمن، نماینده کالیفرنیا به نخست‌وزیر بلژیک علیه توافق شرم‌آور دولت بلژیک

برد شرمن از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از حزب دمکرات
برد شرمن از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از حزب دمکرات

عالیجناب الکساندر دی کرو

نخست وزیر عزیز،

بدینوسیله من مخالفت شدید خود را با لایحه‌ای که قرار است در اوایل هفته آینده در پارلمان بلژیک بررسی شود و انتقال مجرمان محکوم شده ایرانی از اتحادیه اروپا به ایران را تسهیل می‌کند، ابراز کنم. در صورت تصویب این لایحه در هفته آینده راه را برای آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات تروریستی که توسط دستگاه قضایی شما به اتهام اقدام به بمب‌گذاری در گردهمایی جنبش اپوزیسیون و به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع جنبش مخالفان ایران با حضور دهها هزار نفر توسط دستگاه قضایی شما به ۲۰سال زندان محکوم شد، هموار می‌کند. شرکت‌کنندگان شامل حدود ۶۰۰ ایرانی آمریکایی بودند. بسیاری از شهروندان آمریکایی حوزه من در حوزه ۳۰ کنگره کالیفرنیا در این مراسم حضور داشتند و از این رو مستقیماً مورد هدف اسدی قرار گرفتند.

در حالی که این لایحه حاکی از آن است که اسدی باقیمانده دوران محکومیت خود را در بازداشتگاه ایران سپری خواهد کرد، واضح است که آزادی و تحویل اسدی به همان رژیمی که دستور ارتکاب این جنایاتش را صادر کرده است، برای هزاران نفری که به‌خاطر حقوق اساسی خود در آزادی عقیده و بیان مورد هدف قرار گرفتند، عادلانه نیست. اگر این اتفاق بیفتد، پیام روشنی ارسال خواهد کرد که حامیان دولتی تروریسم می‌توانند این حملات را انجام دهند یا مرتکب شوند و در صورت ربودن شهروندان بی‌گناه به‌عنوان انتقام، با تبادل زندانیان پاداش دریافت کنند. این امر باعث تشویق عملیات تروریستی آینده در اروپا و ایالات متحده خواهد شد. همان‌طور که عفو بین‌الملل در پنجم ژوئیه هشدار داد، «اگر جامعه بین‌الملل، از جمله بلژیک و سایر دولتهای اروپایی، از پاسخگویی در قبال نقض حقوق‌بشر و اقدامات غیرقانونی ارتکاب شده نتوانند اطمینان حاصل کنند، ناراضیان ایرانی خارج از کشور با تهدیدات و حملات بیشتری از سوی عوامل جمهوری اسلامی ایران توسط مقامات ایرانی به‌صورت فراسرزمینی برای از بین بردن آزادی بیان و مخالفتهای مسالمت‌آمیز مواجه خواهند شد.»

"من به‌عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از حزب دمکرات، حامی اصلی قطعنامه دو حزبی ۱۱۸ هستم که رژیم ایران را به‌خاطر توطئه قتل محکوم کرد. آنها از طرفداران جمهوری دمکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی ایران حمایت کردند."این قطعنامه هم‌چنین از آژانس‌های مربوطه دولت ایالات متحده می‌خواهد تا با متحدان اروپایی، از جمله کشورهای بالکان که ایران حضور خود را در آنجا گسترش داده است، همکاری کنند تا ایران را به‌دلیل نقض امتیازات دیپلماتیک پاسخگو بدانند و از کشورها بخواهند از فعالیت‌های بدخواهانه نمایندگی‌های دیپلماتیک رژیم ایران جلوگیری کنند. "

 

رژیم تهران بسیاری از ایرانیان دوتابعیتی بی‌گناه را ربوده و به گروگان گرفته است، از جمله پروفسور احمدرضا جلالی که عفو بین‌الملل گفته است که رژیم ایران او را گروگان گرفته و به اعدام محکوم کرده و تهدید به اعدام او با هدف وادار کردن اشخاص ثالث به مبادله او با مقامات سابق ایرانی که در خارج از کشور محکوم شده‌اند و هم‌چنین برای خودداری از پیگرد قانونی بعدی مقامات ایرانی کرده‌اند.

در صورت مماشات، رژیم ایران به رویه خودسرانه خود در استفاده از شهروندان دوتابعیتی بازداشت شده برای باجگیری از جامعه بین‌المللی برای آزادی تروریستهایی که در غیر این صورت محکوم شده‌اند یا برای گرفتن امتیازات ناروا ادامه خواهد داد. در واقع، اسدی تهدید به تلافی در صورت مجرم شناخته شدنش کرده بود. همان‌طور که در قطعنامه ۱۱۸ اشاره شد، کنگره ایالات متحده از متحدان ما می‌خواهد که ایران را به‌دلیل نقض امتیازات دیپلماتیک پاسخگو و از همه کشورها می‌خواهد که از چنین فعالیت‌های بدخواهانه جلوگیری کنند.

 

اگر قرارداد دولت شما با ایران در پارلمان بلژیک تصویب شود، سابقه‌ای نگران‌کننده ایجاد می‌کند و رژیم ایران را تشویق می‌کند تا هم‌چنان از دیپلمات‌های مستقر در خارج از کشور به‌عنوان ابزاری برای تروریسم استفاده کند. این امر بیشتر به حبس تلافی‌جویانه اتباع دوتابعیتی توسط ایران پاداش می‌دهد و احتمالاً استفاده رژیم ایران از این تاکتیک را تشدید می‌کند.

من با کمال احترام از شما می‌خواهم که برای امنیت شهروندان اتحادیه اروپا و ایالات متحده به‌طور یکسان از قدرت دفتر محترم خود برای رد چنین ترتیبات نامناسب با ایران استفاده کنید.

خالصانه، برد شرمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02ec353c-4b51-4f30-ad4b-360caf269d52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات