728 x 90

نامه باب بلکمن به ادی راما نخست‌وزیر آلبانی

باب بلکمن ـ نماینده پارلمان انگلستان
باب بلکمن ـ نماینده پارلمان انگلستان

نامه باب بلکمن

رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد و دموکراتیک

به ادی راما نخست‌وزیر آلبانی

۳۰خرداد ۱۴۰۲

ما از گزارش حمله پلیس آلبانی به ساکنان اشرف۳، اعضای اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل که یک نفر از ساکنان را کشته و ۱۰۰نفر دیگر را زخمی کرده است، شوکه شده‌ایم.

ما رفتار پلیس آلبانی که منجر به این قتل و حمله وحشیانه با مشارکت بیش از ۱۰۰۰ پلیس شد، را محکوم می‌کنیم. علاوه بر این، ما تخریب اموال، ساختمانها و مصادره کامپیوترهای ساکنان را محکوم می‌کنیم.

حمله صبح امروز به اشرف۳ یادآور اقدامات جنایتکارانه دولت عراق به دستور رژیم تهران علیه کمپ اشرف و کمپ لیبرتی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ است. ما از این واقعیت متأسفیم که پلیس آلبانی چنین رفتار نفرت‌انگیزی را انجام داده است.

محترمانه از شما می‌خواهیم که مستقیماً برای آرام کردن اوضاع و تضمین امنیت ساکنانی که به‌عنوان پناهنده به کشور شما پذیرفته شده‌اند، مداخله کنید، زیرا آنها به‌دلیل مخالفت با دیکتاتوری مذهبی حاکم بر کشورشان تحت تعقیب قرار گرفتند. هم‌چنین از شما می‌خواهیم برای حفظ جان ساکنان در شرایط بحرانی کمک‌ها و درمانهای پزشکی لازم را ارائه دهید.

اقدام امروز پلیس آلبانی به‌طور جدی حسن‌نیت آلبانی را که در سال‌های اخیر به دست آورده بود، خدشه‌دار کرده است. ما انتظار داریم تحقیقات کامل در زمان مناسب انجام شود و کسانی که مسئول استفاده احتمالی از نیروی مرگبار و غیرضروری هستند، پاسخگو باشند. ما مطمئناً این حمله وحشیانه پلیس آلبانی علیه ساکنان اشرف۳ را تا انتها با نهادهای مسئول انسانی بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

ما از دولت شما می‌خواهیم که هر اقدام مناسبی را برای تضمین حقوق ساکنان اشرف۳ بر اساس معاهدات بین‌المللی، از جمله کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر انجام دهد.

با احترام،

باب بلکمن نماینده مجلس

رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد و دموکراتیک

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0491bec7-a32a-4e35-806e-7cc103e73a4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات