728 x 90

نارسایی و حمله قلبی زندانی سیاسی افشین بایمانی در بیست و پنجمین سال زندان ظالمانه

زندان قزلحصار
زندان قزلحصار

نارسایی و حمله قلبی زندانی سیاسی

افشین بایمانی در بیست و پنجمین سال زندان ظالمانه

و ممانعت رژیم از انجام عمل قلب در بیرون از زندان

 

بلاتکلیفی دو سالهٔ هنرمند زندانی سامان یاسین

خطر جانی و دو بار بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی رازی

 

نامه اعتراض سه زندانی سیاسی در قزل‌حصار

نسبت به "قتل سیستماتیک"و"کشتار سفید" بیماران زندانی

 

زندانیان سیاسی سعید ماسوری، حمزه سواری و احمدرضا حائری در نامه‌یی از زندان قزل‌حصار نسبت به وضعیت سلامتی دو زندانی سیاسی افشین بایمانی و سامان یاسین و اقدامات جنایتکارانه قضاییه جلادان هشدار دادند، در نامه سرگشاده این زندانیان آمده است:

دو همبندی ما آقایان افشین بایمانی و سامان یاسین که یک سال گذشته را در کنار آنان در واحد چهار زندان قزلحصار دربند بوده‌ایم، در روندی غیرقانونی و با "امنیتی‌سازی پروسه درمان زندانیان" که پیش‌تر موجب گرفتن جان عزیزانی چون بکتاش آبتین، ساسان نیک نفس، بهنام محجوبی و دهها تن دیگر از زندانیان سیاسی و غیرسیاسی شده، امروز با خطر جدی نقض حق حیات‌شان مواجه هستند‌.

آقای افشین بایمانی همبندی ما بیست‌و پنجمین سال حبسش را پشت سر می‌گذارد؛ و بر اثر تحمل "ربع قرن" حبس ظالمانه دچار نارسایی قلبی شده و در چند ماه اخیر دست‌کم از سوی چندین پزشک در داخل زندان معاینه، و هر بار بر درمان فوری و انجام عمل قلب در بیرون از زندان تأکید شده اما دادستان تهران و معاون دادستان و دادیار ممانعت می‌کنند.

در مورد سامان یاسین هنرمند زندانی در شرایطی که نزدیک به دو سال است که بلاتکلیف در زندان است؛ و تاکنون دو بار در بیمارستان روانپزشکی رازی بستری شده، از آنجا که دچار بیماری پانیک هم هست هر روز و هر ساعت بیم آن می‌رود که جان وی به خطر افتد.

زندانیان در نامه خود خاطرنشان کرده‌اند که تداوم این رفتار با زندانیان بیمار در عمل زمینه "قتل سیستماتیک"و"کشتار سفید" آنها را فراهم می‌کند. قتل و کشتاری که بنا بر اطلاع موثق در مورد دهها زندانی در دیگر زندانها از جمله در زندان شیبان اهواز، بند زنان زندان اوین، و بند ۴ زندان اوین نیز در حال وقوع است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1180d1af-5be9-42bc-8c3e-b33bbfd7cb85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات