728 x 90

ناامیدی آخوند روحانی از رسیدن به توافق با اروپا؛ گام سوم از روز جمعه برداشته می‌شود

علی لاریجانی - آخوند روحانی و آخوند دژخیم رئیسی
علی لاریجانی - آخوند روحانی و آخوند دژخیم رئیسی

آخوند روحانی پس از ناامیدی از مذاکره با فرانسه اعلام کرد چون به نتیجه مطلوب خودمان نرسیدیم گام سوم را از روز جمعه برخواهیم داشت.

وی افزود: گام سوم از پس فردا برداشته می‌شود و من از هم‌اکنون اعلام می‌کنم گام سوم را که سازمان انرژی اتمی ما موظف هست در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور هست بلافاصله شروع بکند و آغاز بکند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده اینها را کنار بگذارد و ما شاهد گسترش در تحقیق و توسعه در زمینه سانتریفیوژها انواع سانتریفوژهای جدید و هر آنچه که ما نیاز داریم برای غنی‌سازی انجام بده سازمان انرژی اتمی ما و ما شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

 

آخوند روحانی با ناامیدی گفت: «ما یک چارچوبی برای پنج ماهه بین امروز تا پایان سال میلادی طراحی کردیم با فرانسوی‌ها که البته آنها می‌گویند ما با اروپا و با چین و دیگران و خود آمریکا حرف می‌زنیم هماهنگیم بحث می‌کنیم حالا ما کاری نداریم حرف ما با فرانسویها بود در این زمینه به‌نمایندگی از طرف اتحادیه اروپا در واقع و سه کشور.

گامهای مثلاً اگر اختلاف ما در ۲۰تا مسأله بود الآن شده ۳تا مسأله ۱۵- ۱۶مسأله این وسط حل شده ولی خوب نرسیده‌ایم هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم من بعید می‌دانم ظرف امروز فردا هم ما بتوانیم به توافق نهایی برسیم، بنابراین علی‌القاعده ما گام سوم را بر خواهیم داشت.

این گام سوم را ظرف امروز و فردا ما اعلام می‌کنیم بر مبنای آن عمل می‌کنیم این گام سوم ظاهرش خیلی تکان‌دهنده نیست ولی باطن آن فوق‌العاده مهم هست، به‌نظر من این گام سوم مهمترین گامی ست که ما داریم بر می‌داریم که آثارش بسیار فوق‌العاده خواهد بود.

و انشاءالله با این گام سوم م یک شتاب ویژه‌یی پیدا می‌کند یعنی سازمان انرژی اتمی از این حالت و سرعت عادی و معمولی که امروز داشت مثل این یک ماشینی که در دنده سنگین بوده و آرام داشته حرکت می‌کرده یک‌مرتبه شتاب می‌گیرد یعنی با دستوری که امروز یا فردا صادر خواهد شد سازمان انرژی اتمی یک شتاب فوق‌العاده‌ای می‌گیرد برای رسیدن به اهدافش و در عین‌حال ما باز هم دو ماه دیگر فرصت می‌دهیم ضمن این‌که این گام سوم را برمیداریم برای این‌که با هم صحبت کنیم اگر به توافق رسیدیم خب باز هم راه وجود دارد برای مذاکره و منطق و توافق».

 

رئیس‌جمهور ارتجاع درباره نفرت مردم و نسل جوان از حکومت آخوندی و بن‌بست و بی‌راه‌حلی رژیم گفت: «مردم به ما می‌گویند به‌خاطر مسائل پشت پرده خودتان، نه می‌گویید مشکلتان چیست و نه قدرت دارید آن را حل کنید. نسل جدید هم ما را ول کردند‌ و گفتند، این‌ها بروند دنبال کارشان!».

 

آخوند روحانی گفت: «زبانهای ما امروز گره داره ما با مردم تفاهم نمی‌کنیم مردم زبان ما را درست لمس نمی‌کنند ما هم حرف مردم را لمس نمی‌کنیم نسل جوان ما یک چیز دیگه میگه ما یک جور دیگه می‌شنویم ما یک تقاضا می‌کنیم یک حرفی می‌زنیم این زبان ما ظاهراً زبان مفهومی برای نسل امروز ما نیست الآن نسل جدید ما نمی‌داند ما چه می‌گوییم ما هم گویی نمی‌دانیم نسل جدید ما چی از ما می‌خواهد اصلاً یک گپی شده یک فاصله بزرگی شده بین ما و آنها و لذا آنها ما را ول کرده‌اند گفتند حالا این‌ها بروند دنبال کارشان ما هم می‌رویم دنبال کارمان.

مردم ما به ما می‌گویند اگر شما بتوانید مشکل ما را حل کنید و به‌خاطر دعواهای داخلی تون و به‌خاطر مسائل داخلی تون و به‌خاطر مسائل پشت‌پرده‌تان نه می‌آئید به ما بگویید، نه می‌گویید مشکلتان چی هست و نه قدرت دارید حل کنید این‌که نمی‌شود خودتان را برای سختیها آماده بکنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cb9540f-6cb4-4cc9-8179-bd8eeaaf3df1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات