728 x 90

میدل ایست آی: در بحبوحه فراخوانها برای تحقیق در مورد قتل‌عام ۶۷، اژه‌ای به‌عنوان رئیس قضاییه منصوب می‌شود

آخوند جلاد رئیسی و آخوند گوشخوار اژه‌ای
آخوند جلاد رئیسی و آخوند گوشخوار اژه‌ای

میدل ایست آی روز ۱۳تیرماه درباره انتصاب آخوند گوشخوار اژه‌ای بعنوان رئیس قضاییه آخوندی نوشت: در بحبوحه فراخوانها برای تحقیق در مورد اعدام‌های سال ۶۷، رژیم ایران آخوند تندرو (اژه‌ای) را به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب کرد.

میدل ایست آی نوشت: غلامحسین اژه‌ای در سال۲۰۱۰ بخاطر نقشش در مورد سرکوب قیام مردم ایران در لیست سیاه اتحادیه اروپا و آمریکا گذاشته شده بود.

اژه‌ای یک دهه پیش به‌خاطر نقش‌اش در مورد سرکوب قیام مردمی [قیام سال۸۸] که در آن زمان به‌عنوان وزیر اطلاعات کار می‌کرد در فهرست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داده شد.

انتخاب یک چنین فردی با مشخصات بالا به‌عنوان یک شخص تندرو می‌تواند توجهات بیشتری را به‌خاطر اتهامات سوء رفتار گذشته ایران جلب کند، درست در زمانیکه دولت جدید آمریکا تلاش می‌کند تا با تهران روابط گرم‌تری ایجاد کند.

این هفته یک کارشناس سازمان ملل خواستار تحقیقات جدید در مورد اتهام نقش رئیسی در کشتار هزاران تن از زندانیان سیاسی در زمانی که وی به‌عنوان یک قاضی در دهه۱۹۸۰ عمل می‌کرد، شد.

در سال۱۹۸۸ در کمیته‌یی که رئیسی عضو آن بود دستور اعدام زندانیان سیاسی از جمله اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران (ام.ئی.کی)، که توسط رژیم ایران و عراق برچسب تروریستی خورده بود و نیز اعضای گروهای چپ و مارکسیست را که زندانی شده بودند را صادر کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd7b2ec9-462e-4afa-977d-ad82848d9abb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات