728 x 90

موج جدید مهاجرت پرستاران ایرانی: مهاجرت ۲هزار پرستار طی یک سال گذشته

موج جدید مهاجرت پرستاران ایرانی
موج جدید مهاجرت پرستاران ایرانی

دبیرکل خانه پرستاری رژیم گفت در حالی که هم‌اکنون کشور به جذب حداقل هزار پرستار نیاز دارد، در یک‌سال گذشته حدود ۲هزار پرستار از کشور مهاجرت کردند. دبیرکل خانه پرستاری افزود: «در کشور پس از اوجگیری کرونا هیچ‌گونه استخدامی انجام نشده و تنها جذب نیرو ۸۹ روزه صورت گرفت که قراردادهای آنها به مرور با طولانی شدن روند کرونا تمدید شد. به‌دنبال این اتفاقات امروز ما در دنیا بیشترین آمار جان‌باختگان پرستاری در دوران کرونا را داریم».

او گفت: «از نظر استاندارد در دنیا به ازای هر هزار نفر جمعیت به‌طور متوسط ۵ تا ۶ پرستار لازم است و در کمترین حالت حداقل ۳پرستار. در کشور طبق آخرین اطلاعات به ازای هر هزار نفر ۱.۶ پرستار وجود دارد که از حداقل هم کمتر است. با این حساب کشور به هزار پرستار نیاز دارد. از طرفی سازمان بهداشت جهانی تأکید دارد تعداد پرستاران از حداقل هر چه کمتر باشد، مرگ و میر بیشتر می‌شود».

هم‌چنین گفت: «شهریور امسال مجلس به‌دلیل وجود قراردادهای مختلف طرحی به‌عنوان ساماندهی کارکنان دولت پیشنهاد کرد و ۴۵روز به دولت وقت داد برای آن لایحه بیاورد که به واسطه آن تمام شرکت‌های واسطه حذف شوند. این طرح نیز تاکنون نتیجه نداشته و تا جایی که من اطلاع دارم بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است» (سایت اقتصاد نیوز ۱۷ بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e01ad37-5d33-4d26-8f66-60746a6836cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات