728 x 90

مناظره پوشالی جلیلی و پزشکیان از زبان رسانه‌ها و نفرات خود رژیم

مناظره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران
مناظره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران

رسانه‌های حکومتی مناظره جلیلی و پزشکیان را خسته کننده و بی‌تأثیر توصیف کردند. این در حالیست که پتک کوبنده تحریم در روز ۸تیر صحنه گردانان سیرک انتخاباتی را به‌شدت سرخورده کرده است.

فرهیختگان، متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای روز ۱۲تیر نوشت: انتظارها برای دیدن یک مناظره راهگشا برآورده نشد. شب اول مناظره دور دوم فرق آن‌چنان با مناظره‌های خسته‌کننده دور اول نداشت. و (دو طرف) قصدی برای صراحت کلام و ورود به موضوعات حساس نداشتند.

این منبع حکومتی افزود: حتی ارجاع هر دور کاندیدا به برخی بداخلاقیهای انتخاباتی روزهای گذشته هم موجب داغ شدن فضای مناظره نشد. جلیلی با دور شدن از پاسخهای صریح وقت زیادی گرفت. کاری که پزشکیان کرد رأی‌سازی زیادی نداشت چون در گفتار از چارچوبهای سیاست کلی نظام بیرون نیآمد ولی بخشی از بدنه رأی دور اول را شاید از دست بدهد.

 

درباره پوشالی بودن نمایشهای انتخاباتی در ایران، حسن دهباشی از مهره‌های ریزشی رژیم گفت: ظریف گفته نقش وزیر خارجه در تصمیمات سیاست خارجی صفر است و خاتمی گفته رئیس‌جمهور تدارکاتچی است، گشت ارشاد که در اختیار فراجا و خارج از کنترل دولت است اقتصاد هم که ۷۵درصد در اختیار بنیادهاست، پس بد و بدتر با هم چه فرقی دارند؟

 

در پی تحریم قاطع شعبده انتخابات، حکومت آخوندی برای کشاندن نیروهایش به پای صندوقها، حوزه‌ها و مجلس را تعطیل و آخوندها و اعضای مجلس ارتجاع را روانه بازارگرمی انتخاباتی کرده است.

در این رابطه، رئیس کمسیون امور داخلی مجلس ارتجاع از تعطیلی سه هفته‌یی مجلس خبر داد.

آخوند فاضل میبدی نیز گفت: اعزام طلبه‌ها در حمایت از جلیلی در نتیجه جلسه مدیریت حوزه در جمکران بوده است.

 

روز دوشنبه۱۰تیر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست... ما هیچ انتظاری نداریم. این انتخابات و نتیجه آن هر چه باشد، منجر به تغییری اساسی در سیاست‌های رژیم ایران نخواهد شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45da5799-70a0-406f-ab23-bb84c9bdc823"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات