728 x 90

مقامهای دولت ترامپ، نمایندگان سنا را برای ارزیابی تهدید رژیم ایران توجیه می‌کنند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

مقام‌های دولت دونالد ترامپ قرار است سه‌شنبه ۲۱اردیبهشت کلیه نمایندگان سنا را در جریان آخرین مسائل مربوط به رژیم ایران قرار دهند.

رویترز نوشت: بر اساس این گزارش، مایک پمپئو وزیر خارجه، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع و جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا سه‌شنبه آینده در یک نشست محرمانه در مورد تهدیدهای ناشی از رژیم ایران در منطقه و رویکرد کاخ سفید به سناتورها توضیح می‌دهند. احتمال دارد جینا هسپل مدیر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا در این توجیه شرکت داشته باشد.

خبرگزاری رویترز همچنین گفت مجلس نمایندگان نیز هفته آینده میزبان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌منظور بررسی تهدید ایران خواهد بود.

هشت تن از نمایندگان عالی‌رتبه کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روز پنجشنبه ۲۶اردیبهشت در کاخ سفید توسط دونالد ترامپ در مورد سیاست‌های دولت آمریکا در مورد رژیم ایران مطلع شدند.

این نمایندگان که به اعضای «گروه هشت» معروف هستند عبارتند از: رهبران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان؛ نفر اول و دوم کمیته‌ اطلاعاتی مجلس نمایندگان و همچنین نفر اول و دوم کمیته اطلاعاتی سنا.

این هشت نماینده سوگند یاد می‌کنند که تمامی اطلاعاتی که در جریان این جلسات می‌گیرند را مخفی و پیش خود نگه دارند. هیچ رأی‌گیری و یا روال قانونگذاری بر این جلسه حاکم نیست.

 

سناتور دموکرات مارک وارنر، عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس سنای ایالات متحده، حاضر نشد در خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده در این جلسه توضیح دهد، اما گفت که بهتر است که قانون‌گذاران بیشتری از این گزارش مطلع شوند.

 

طی هفته‌های اخیر تنش میان آمریکا و رژیم ایران در منطقه بالا گرفته است. مقامهای آمریکا می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای رژیم ایران علیه منافع آمریکا و متحدان آن در خاورمیانه جدی‌تر شده است.

آمریکا با اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکنهای ب-۵۲به خاورمیانه، آرایش نظامی‌ خود در منطقه را در واکنش به تهدیدهای رژیم ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی تقویت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e47ccce-e9a3-48c8-b0b2-c02104056e71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات