728 x 90

مقامات پنتاگون:‌ هواپیمای مسافربری اوکراین بر اثر شلیک پدافند رژیم ایران سقوط کرد + ویدئو

قطعات سرنگون شده هواپیمای اوکراینی
قطعات سرنگون شده هواپیمای اوکراینی

سی.بی.اس: مقامات آمریکا مطمئن هستند که رژیم ایران یک هواپیمای اوکراینی را در ساعاتی بعد از حمله موشکی ایران به اهداف آمریکا ساقط کرده است.
متیو لی خبرنگار ای.پی: مقامات آمریکا گفتند به احتمال قوی موشک ضدهوایی رژیم ایران هواپیمای مسافری اوکراین را ساقط کرده است. مقام‌های آمریکایی به رسانه‌های این کشور گفتند هواپیمای اوکراینی «به احتمال زیاد» پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به اهداف آمریکایی در عراق، «تصادفی» توسط ایران ساقط شده‌ است.


رئیس‌جمهوری آمریکا با «تراژدی» نامیدن حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، گفت به این رویداد مشکوک است. دونالد ترامپ گفت: اتفاق بسیار دردناکی است. ابراز تردید‌هایی درباره این سقوط شده است. من هم مشکوکم. شاید در آنجا کسی اشتباهی کرده است.


اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گفت: ما همه سناریوها را بررسی می‌کنیم. مأموریت بازرسان ما در تهران این است که بررسی کنند چه اتفاقی آنجا افتاده است.

 

ویدئوی زیر توسط نیویورک تایمز منتشر شده است. این ویدئو لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی را نمایش می‌دهد. کارشناسان صحت این ویدئو را تأیید می‌کنند:

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، ضمن تسلیت به‌خاطر جان‌باختن مسافران هواپیمای اوکراینی، که هدف شلیک موشکهای رژیم آخوندی قرار گرفت، روز جمعه ۲۰دیماه را عزای عمومی اعلام کرد.

مریم رجوی افزود: خامنه‌ای خشمگین و سرخورده از هلاکت قاسم سلیمانی، در حالی‌که زورش به آمریکا نمی‌رسد، در شلیک و هدف قرار دادن مردم ایران در زمین و هوا دست باز دارد و از مردم ایران انتقام می‌گیرد، اکنون هم به تهدید مجاهدین در آلبانی روی آورده است.

 

دولت اوکراین اعلام کرد درباره علل سقوط هواپیمای مسافربری در تهران، به تحقیقات جنایی می‌پردازد.

خبرگزاری رویترز به‌نقل از اولیکسی دانیلف وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین نوشت: ‌حمله موشکی و تروریسم از فرضیاتی است که در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین وجود دارد. این اظهارات در حالی است که تحقیقگران در ایران نیز گفتند هواپیمای اوکراینی قبل از سقوط آتش گرفته بود.

 

رویترز خاطرنشان کرد: سقوط این هواپیما ساعاتی بعد از حملات موشکی رژیم ایران به عراق صورت گرفت که منجر به این گمانه زنی شد که این هواپیما مورد اصابت قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز نوشت: علی عابدزاده رئیس سازمان هوانوردی رژیم ایران گفت جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی را به سازنده هواپیما،شرکت بوئینگ، تحویل نخواهیم داد.

 

العربیه الحدث گفت:‌ خودداری رژیم ایران از تحویل دو جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی به شرکت بوئینگ باعث ایجاد شکهای بیشتری در مورد علت این حادثه شده است. دائره تحقیقات امنیتی اوکراین اعلام کرد به تحقیقات خود در مورد گزارشاتی که حاکی از وجود بقایای موشک در محل سقوط هواپیماست، ادامه می‌دهد. شورای امنیت ملی اوکراین گفت این هواپیما ممکن است توسط موشک از پایین و یا یک عمل تروریستی در داخل هواپیما سرنگون شده باشد. کانادا و اوکراین خواهان انجام تحقیقات مشترک در مورد سقوط هواپیما هستند. مقام‌های هواپیمایی رژیم ایران گفته‌اند این هواپیما قبل از سقوط مشتعل شده است. آنها هم‌چنین اقرار کرده‌اند که هیچ گزارشی از جانب خلبانهای هواپیما در مورد وجود مشکل فنی قبل از سقوط دریافت نکرده‌اند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده آماده هر گونه همکاری با دولت اوکراین در زمینه پیدا کردن علت سقوط هواپیماست.

 

نخست وزیر کانادا: شواهد نشان می‌دهد که رژیم ایران عامل سقوط هواپیمای اوکراینی بوده است

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید چندین منبع معتبر می‌گویند هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک توسط ایران سرنگون شده است.

وی عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: خبر شوک‌آور است. اطلاعاتی از چند منبع از جمله متحدانمان داریم که موشک ایرانی هواپیما را هدف قرار داده است.

وی افزود: هدف قرار دادن هواپیما با موشک از سوی ایران ممکن است غیرعمد بوده باشد. اما باید تحقیقات کامل و معتبر صورت بگیرد.

 حالا بیش از هر زمان دیگری مهم است که ببینیم چرا این اتفاق افتاد؛ خانواده قربانیان پرواز خواهان پاسخ هستند، من خواهان پاسخ هستم. تا زمانی که عدالت برقرار نشود، ما آرام نخواهیم نشست.

پیش‌تر، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که دو مقام آمریکایی می‌گویند که «به احتمال زیاد» ایران هواپیمای مسافربری اوکراینی را که اندکی پس از برخاستن از فرودگاه موسوم به خمینی سقوط کرد، به اشتباه با موشک هدف قرار داده است.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/709425db-137d-47a8-b302-c5a62d5d4474"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات