728 x 90

بازرسان اوکراینی بدنبال ردپای موشک در لاشه هواپیمای بوئینگ به ایران سفر کردند

لاشه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی
لاشه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی

یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه، ۶دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه خمینی ملعون در محمود آباد شهریار با ۱۸۰سرنشین سقوط کرد. این هواپیما، از تهران عازم کی‌یف، پایتخت اوکراین بوده است. وزارت‌خارجه اوکراین اعلام کرد تمامی سرنشینان و خدمه این هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: اجساد سرنشینان هواپیما تقریباً متلاشی شده‌اند و با توجه به وضعیت سقوط، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است.

کارشناسان نیروی هوایی اوکراین عازم تهران شدند. سپاه پاسداران در حال پاک کردن شواهد دلیل اصلی سقوط هواپیماست. سپاه حاضر نشده جعبه سیاه هواپیمای ساقط کرده اوکراین را به بوئینگ بدهد.

در همین رابطه بازرسان اوکراینی که به ایران سفر کرده‌اند قصد دارند برای بررسی گزینه احتمالی اصابت موشک روسی به بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که در ایران سقوط کرده است، بقایای لاشه این هواپیما را مورد جستجو قرار دهند.

اولسکی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین که این اظهارات را مطرح کرده افزوده است که پس از دیدن اطلاعاتی درباره احتمال اصابت موشک به این هواپیما در شبکه‌های اجتماعی، تصمیم گرفته‌ است که بازرسان بقایای لاشه هواپیما را به قصد یافتن موشک روسی مورد بررسی قرار دهند.

او در پست فیس‌بوکی افزوده است: «اوکراین در جستجوی دلایل احتمالی سقوط هواپیمای اوکراین از جمله احتمال اصابت موشک، یک برخورد، انفجار موتور یا تروریسم است.»

بنا بر اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳دانش‌آموخته این دانشگاه در میان کشته‌شدگان سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری اوکراین در جنوب غرب تهران هستند. به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا"، هم‌چنین دو دانش‌آموخته دانشگاه خواجه نصیر و یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه علم‌ و صنعت نیز در میان جان‌ باختگان هستند.

خانم مریم رجوی  به همه با زماندگان و بستگان قربانیان سقوط هواپیمای مسافری صبح امروز در تهران که باعث از دست رفتن جان ۱۸۰انسان بی‌گناه از جمله ۱۴۸تن از هموطنان‌مان از پیر و جوان و کودک شد، قلوب همه ما را جریحه‌دار کرد. به همه بازماندگان و بستگان قربانیان تسلیت می‌گویم و برای آنها صبر آرزو می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e01f4e9-1cab-4866-b6d1-9a9f70632dc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات