728 x 90

مقام ارشد دولت بایدن: تا زمانی که تعهد محکمی به‌دست نیاوریم، هیچ فشاری را از روی رژیم ایران برنخواهیم داشت

برت مک گرگ همآهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه
برت مک گرگ همآهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه

به گزارش سایت فوروارد ۳ اردیبهشت، یک مقام ارشد دولت بایدن درباره مذاکرات برجامی در وین با رژیم آخوندی گفت: «تا زمانی که به یک جایی نرسیم و تا زمانی که تعهد محکمی به‌دست نیاوریم و کاملاً مشخص نشده که برنامه اتمی رژیم ایران محدود خواهد شد و جنبه‌های مشکل ساز موضوع برچیده و به جعبه برگردانده نشده، هیچ فشاری را از روی رژیم ایران برنخواهیم داشت».

برت مک گرگ هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ‌سفید در امور خاورمیانه و آفریقای شمالی که در یک تماس زوم کاخ‌سفید صحبت می‌کرد افزود: «این یک راه طولانی و روندی پیچیده است. دولت آمریکا فقط برای این‌که این روند پیش برود، قرار نیست هزینه‌ای از قبل بپردازد. ما باید از سوی رژیم ایران یک تعهد و توافق اساسی ببینیم که برنامه اتمی آنها را دوباره در جعبه قرار دهد به‌نحوی که بتوانیم آن را به‌طور کامل راستی‌آزمایی و نظارت کنیم».

وی تصریح کرد تا زمانی که توافقنامه‌ای بین قدرتهای جهانی و رژیم ایران در مورد بازگشت به توافق اتمی حاصل نشود، آمریکا هیچگونه معافیتی در تحریم‌های رژیم ایران قائل نخواهد شد.

مک گرک هم‌چنین تأکید کرد رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند. یک توافق جدید باید بسیار بسیار قوی باشد و باید به ما اطمینان بدهد که تا سال‌ها و سالهای آینده نقشه‌مسیر ما چیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fca35f6f-23b0-4c43-96fd-e8a6c862a41b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات