728 x 90

خبرگزاری ایتالیایی کرونوس فراخوان خانم رجوی به کشورهای غربی برای توقف اعدامها در ایران

خبرگزاری ایتالیایی کرونوس
خبرگزاری ایتالیایی کرونوس

خبرگزاری ایتالیایی کرونوس

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران

از ایتالیا و غرب می‌خواهد برای توقف اعدامها در ایران اقدام کنند

او تأکید کرد سکوت و عدم اقدام علیه رژیمی که ننگ بشریت است

با اصول شناخته شده و جهانشمول حقوق‌بشر در تضاد است

 

خبرگزاری ایتالیایی کرونوس، ۱ خرداد ۱۴۰۲

خبرگزاری ایتالیایی کرونوس فراخوان خانم رجوی به کشورهای غربی برای توقف اعدامها در ایران را منتشر کرد نوشت

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، به‌دار آویختن سه تظاهر کننده بازداشت شده در زندان اصفهان که در جریان قیام دستگیر شدند را محکوم کرد. مقاومت ایران در بیانیه‌یی اعلام کرد: «اعدامها بخشی از کمپین مداوم رژیم برای ارعاب مردم، به‌ویژه جوانان برای دست کشیدن از حق اعتراض خود است». در این بیانیه آمده است: اعدام سه زندانی در اصفهان بدون توجه به درخواست‌های سراسری و بین‌المللی برای توقف انجام شد.

رجوی سپس از «سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواست تا این موج نگران‌کننده اعدامها را قاطعانه محکوم کنند و به‌سرعت اقداماتی را اجرا کنند که رژیم آخوندها را مجبور به توقف چرخه وحشیانه دستگیری، شکنجه و کشتار کند.» او تأکید کرد: «سکوت کر کننده و عدم اقدام در برابر رژیمی که لکهٔ ننگی بر وجدان بشریت است، آشکارا با اصول شناخته شده جهانی حقوق‌بشر در تضاد است».

 

 

مقاله سناتور جولیو ترتزی در گلوبال نیوز ایتالیا

کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد

با پیوستن به فراخوان خانم مریم رجوی

از دولت ایتالیا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا می‌خواهد

اعدامها در ایران را محکوم کنند

مقاله سناتور جولیو ترتزی در گلوبال نیوز ایتالیا ۳۱اردیبهشت

کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد موج جدید اعدامها - به‌ویژه زندانیان سیاسی را که در ایران در جریان است و رژیم با آن قصد دارد قیام مردمی را از طریق وحشت خاموش کند - محکوم می‌کند.

اعدام سه تن از معترضان جوان در اصفهان - صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی تنها یکی از جنایاتی است که رژیم خامنه‌ای با آن تلاش می‌کند تا قدرت خود را به هر قیمت حفظ کند. اما اکنون واضح است مردم خواهان اصلاحات ظاهری نیستند، بلکه خواستار آزادی و احترام به حقوق اساسی بشر هستند.

این سه زندانی سیاسی اعدام شده تنها بخشی از زندانیان دیگری هستند که در راهروهای مرگ زندانهای رژیم در انتظار اعدام به‌سر می‌برند. به‌رغم اعتراضات گسترده چه در داخل ایران و چه در سطح بین‌المللی، این سه نفر پس از دستگیری ماهها تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند، و در نهایت بدار آویخته شدند.

کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد نیز با پیوستن به فراخوان مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، از دولت ایتالیا و هم‌چنین سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد که اعدامها را به‌شدت محکوم کرده و اشکال مؤثر فشار را علیه رژیم ایران بکار گیرند تا رژیم سرکوب خونین خود را که مدت‌هاست به جنایت علیه بشریت تبدیل شده و طبق قوانین بین‌المللی غیرقابل قبول است، متوقف کند.

(سایت گلوبال نیوز ایتالیا۳۱ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f87dd2c7-0be9-4b19-96c6-9def346c5124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات