728 x 90

معلمان مصوبه رتبه‌بندی مجلس رژیم را تیر خلاص به این لایحه توصیف کردند - تاکید معلمان بر ادامه اعتراضات

تجمع اعتراضی معلمان یزد - عکس از آرشیو
تجمع اعتراضی معلمان یزد - عکس از آرشیو

شورای هماهنگی فرهنگیان ایران روز ۲۴آذر در بیانیه‌یی نوشتند: رتبه‌بندی سرهم‌بندی شد. در جلسه امروز مجلس، نمایندگان با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی ،تیر خلاص را به این لایحه زدند.

دولت فقط ۱۲.۵هزار میلیارد تومان برای شش ماه اختصاص می‌دهد و به جای رتبه‌بندی ‌شاغلان حداقل هشتاددرصد حقوق ‌هیات‌علمی صرفا درصدهای ناچیزی به حقوق معلمان اضافه خواهد شد که پس از اعمال این درصدها حقوق فرهنگیان بین یک‌ونیم تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت و با توجه به تورم و بودجه انقباضی سال بعد، تمام معلمان زیر خط فقر باقی می‌مانند.

فرهنگیان عزیز!

پس از این همه پیگیری ، نامه نگاری و مذاکره و تحصن و تجمع این حق معلمان شریف ایران نیست و نباید به این حقوق ناچیز دل‌خوش کنیم.

منتظر اعلام برنامه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای پیگیری مطالبات و ادامه اعتراضات باشید. (بیانیه شورای هماهنگی معلمان ۲۴ آذر ۱۴۰۰)

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، مصوبه رتبه‌بندی معلمان را یک «سرهم بندی» خوانده و بر ادامه اعتراضات و اعتصابات تأکید کرده است.

در پی یک هفته اعتصاب و اعتراض معلمان در سراسر ایران، روز چهارشنبه ۲۴آذر مجلس رژیم لایحه‌یی را تصویب کرد که افزایش دستمزد و تعیین رتبه‌بندی معلمان را وعده داده است.

این مصوبه حداقل حقوق معلمان را به حدود ۸میلیون تومان در ماه تعیین می‌کند. این در حالیست که به‌گفته کارگزاران حکومتی، خط فقر در ایران از درآمد ۱۱میلیون تومان در ماه فراتر رفته است.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز چهارشنبه در واکنش به مصوبه مجلس رژیم گفت: «آنچه که امروز در مجلس تصویب شد یک سرهم‌بندی بود، نه طرح رتبه‌بندی. این طرح مورد تأیید معلمان و تشکلهای صنفی فرهنگیان نیست و تجمعات سراسری معلمان ادامه خواهد داشت، تا رسیدن به مطالبه مطلوب».

کانال صنفی معلمان به‌نقل از حبیبی نوشت: «این لایحه با این میزان بودجه مورد تأیید تشکلهای صنفی فرهنگیان نیست».

شورای هماهنگی فرهنگیان ایران تا یکشنبه ۲۸آذر به مجلس ارتجاع فرصت داده بود که آن چه آنها «رتبه‌بندی کامل» و «همسان سازی واقعی» معلمان با دیگر کارکنان دولت خوانده است را تصویب کند و نیز معلمان زندانی از جمله رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان را آزاد کنند در غیراین صورت سه‌شنبه آینده (۳۰ آذر) بار دیگر دست به اعتصاب و تظاهرات خواهند زد.

در همین رابطه رسانه‌های حکومتی وحشت رژیم از اعتراضات پیگیر و خیزش سراسری معلمان را بازتاب دادند و از جمله نوشتند که بیانیه هایی شورای هماهنگی فرهنگیان در محتوا و خطوط اصلی، هم سطح با بیانیه های مجاهدین است

روزنامه حکومتی اعتماد۲۴آذر۱۴۰۰: ‌دولت رئیسی با چالشهای جدی مواجه است. انباشت و گسترش فقر و تبعیض و ناهنجاری‌های اجتماعی، دولت سیزدهم را تحت فشار قرار داده است. نیروهای اداری که هرگز در تجمعات شرکت نمی‌کردند، اکنون به راحتی در تجمعات شرکت می‌کنند. دستگیری فعالان صنفی، تهدیدی است که به سادگی قابل جبران نیست.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین۲۴آذر: تحصن، اعتصاب، تجمع، مسیری است که یک گروه ناشناخته سیاسی، پیش روی معلمان می گذارد تا به زعم آن، به خواسته ها و مطالبات خود برسند.

در بیانیه این گروه سیاسی با پوشش فرهنگی آمده است. اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهیم داد! در چند سال گذشته شورای هماهنگی فرهنگیان از رسالت اصلی خود در بیان مطالبات صنفی انحراف پیداکرده و در اغتشاشات آبان ۹۸و اعتراضات خوزستان بیانیه هایی را به نگارش درآورده که در محتوا و خطوط اصلی هم سطح با بیانیه‌های مجاهدین است.

کیهان خامنه ای ۲۴آذر۱۴۰۰: آیا عجیب نیست که ناگهان در همین سه ماه ابتدایی تشکیل دولت جدید، حجم گسترده‌ای از تجمعات به بهانه‌های مختلف، ساماندهی و تحریک و تشویق می‌شود و سپس با مطالبه دزدی توسط غربگرایان و ضدانقلاب، تبدیل به اغتشاش و ناامنی. شاید یک تحلیل درباره موج تجمعات، این باشد که حجم مشکلات صنفی به حد انباشت رسیده و سرریز شده است.

روزنامه حکومتی آفتاب یزد‌۲۴آذر۱۴۰۰: امروز مردم چاره را در اعتراض به دریافت مطالبات خود می دانند. دشمنان انقلاب از اعتراضات اخیر می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و اقدام به کشته‌سازی و سناریوهای مختلف می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند در حالی که مردم خود به خوبی می‌دانند که خط خود را با ضدانقلاب و (مجاهدین) جدا کنند.

سایت حکومتی عصر نو۲۳آذر ۱۴۰۰: تشکل‌های عضو شورای هماهنگی، تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بعد از تجمع ، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آذر تشکیل جلسه دادند و بعد از بحث و بررسی فراوان با اکثریت قاطع آرا تصمیم گرفتند تا جلسه آینده مجلس یعنی روز یکشنبه ، ۲۸ آذر، به نمایندگان مجلس فرصت دهند که رتبه‌بندی کامل و همسانسازی واقعی را مصوب نمایند و معلمان زندانی از جمله آقای رسول بداقی را آزاد نمایند در غیر این صورت به تجمع اعتراضی خود در روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e724b5a-6d7c-4433-90f3-0368d9c4a87d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات